Nava Flaminia, o afacere de 22 milioane de dolari: 51% pentru coreeni – galerie FOTO

0
545
Reparaţiile vor dura 3 luni.

Mastodontul MSC Flaminia a fost andocat în şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) încă din 17 februarie şi va fi reparat în aproximativ trei luni. La bordul portcontainerului sub pavilion german, distrus parţial în urma unor incendii în 2012, s-au aflat miercuri, 19 februarie a.c., peste 140 de muncitori, dar şi presa.

Reprezentanţii şantierului au precizat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că Flaminia – decontaminată în Danemarca – nu a fost niciodată o bombă plutitoare, cât şi faptul că muncitorii urmează să îndepărteze structura de oţel avariată din zona magaziilor de marfă 4, 5 şi 6. DMHI s-a angajat printr-un contract comercial să fabrice 94 de bloc – secţii noi ale structurii navei şi să execute montajul acestora în docul uscat nr. 3. Toate sistemele avariate, cablurile electrice de forţă şi comandă afectate vor fi înlocuite, iar zona avariată va fi vopsită. Cantitatea totală de oţel înlocuit va fi de aproximativ 7.300 de tone, iar lucrările vor fi gata la sfârşitul lunii mai 2014. De menţionat faptul că trei şantiere ar fi participat la licitaţie, Daewoo Mangalia fiind declarat câştigător. Statul român ar avea de încasat pentru reparaţia navei Flaminia 22 de milioane de dolari (în fapt, banii i-ar încasa Şantierul Daewoo, iar de aici o parte ar rămâne românilor, iar o alta coreenilor, acţionari majoritari ai DMHI). În timpul lucrărilor echipajul navei va rămâne la bord, a declarat Andrei Mihai, ofiţerul de presă al Daewoo Mangalia. Dacă şantierul Mangalia ar fi avut pescajul necesar, ar fi efectuat şi manevrele de descărcare a deşeurilor aflate la bordul navei. Nava, datorită încărcăturii, a venit cu un pescaj de 8,2 metri şi a făcut imposibilă intrarea în şantierul Daewoo, de aceea am apelat la Portul Constanţa. Pescajul ar fi trebuit să fie la nivelul a 6,2 metri şi aceste operaţiuni, decontaminarea, descărcarea şi reparaţiile, s-ar fi putut realiza la noi. Din punctul nostru de vedere, din informaţiile pe care le cunoşteam, evident, cu ceea ce s-a finalizat în Danemarca, concluzia este că nu era o bombă plutitoare, a precizat Andrei Mihai.

Reprezentanţii DMHI au dat de înţeles că decontaminarea navei se putea face şi la Mangalia, dar şi faptul că Flaminia nu a fost respinsă de nici un port. Menţionăm că 200 de angajaţi vor fi implicaţi în operaţiunile de montaj a blocurilor prefabricate. Şase magazii sunt avariate în totalitate. Nava Flaminia a intrat în şantier pe 17 februarie. Noi avem o procedură standard de reparaţii. Operaţiunile de contractare materiale au început în momentul în care contractul a fost confirmat. Magaziile 4, 5, 6 sunt afectate complet, iar magaziile 3 şi 7 sunt afectate parţial. Principala activitate constă în înlocuirea structurii metalice afectate. Este o navă cu o avarie ceva mai mare. Am mai avut nave la reparaţii cu înlocuiri de tablă aproape similar. Am fost selectaţi nu doar pe baza numelui Daewoo, dar şi pe baza calităţii pe care am oferit-o. Partea de prefabricare a blocurilor, care vor înlocui partea avariată, este în progres, în diferite stadii. Unele blocuri sunt deja finalizate, iar altele sunt în plin proces. Suntem în faza de dislocare a structurii metalice, curăţire şi marcare zone. A existat o mare temere la nivelul autorităţilor locale, Garda de Mediu, generată de zvonuri. Însă, din câte ştiu, Garda de Mediu este aproape convinsă că nava este curată, a declarat Constantin Cornea, directorul Diviziei Controlul Producţiei din cadrul DMHI.

Activitatea muncitorilor este una periculoasă, având în vedere încărcătura care a fost la bordul navei. Activitatea este la fel de periculoasă ca la orice navă aflată în reparaţie sau construcţie. Se lucrează în aceleaşi condiţii, respectiv la înălţime, spaţii închise şi automat trebuie să luăm măsuri specifice de ventilaţie, iluminat. Oamenii ştiu ce trebuie să facă. Avem colegi de la Departamentul de Protecţia Muncii care coordonează activitatea şi menţin în funcţiune toate regulile. Pentru noi nu este o reparaţie specială, a explicat Cornea. Nici un angajat DMHI nu a refuzat să muncească la bordul navei Flaminia. Nu văd de ce, a spus Cornea. Tot el a menţionat că acum nu există pericol de poluare. Nava a venit decontaminată din Danermarca. Ştim cu toţii că Danemarca este o ţară destul de civilizată. Nu cred că Danemarca a permis intrarea şi descărcarea unei nave cu probleme speciale, a conchis Cornea.

Muncitorii DMHI se află în etapa de pregătire logistică. Ce înseamnă acest lucru? Facem curăţenie pentru a putea lucra în condiţii absolut normale. Tratăm tancurile în vederea anulării oricărei şanse de explozii, foc. Montăm schele, montăm turnuri. La sfârşitul lunii mai vom încerca să livrăm acest proiect, a explicat Gogu Petre, şeful Departamentului Reparaţii Nave. Pregătirea logistică mai cuprinde şi etapa de demontare a cablurilor vechi. După ce vom instala blocuri noi, vom monta şi echipamente noi, cabluri. Vom da această navă în funcţiune exact ca una nouă. Astfel, sistemele noi vor putea corela cu sistemele existente, astfel încât parametrii navei să fie aceeaşi ca la fabricarea unei nave noi. Avem un contract precis. Ştim ce avem de făcut la nava aceasta. Respectăm toţi parametrii incluşi în contract, a precizat Gogu Petre.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Reamintim că, în momentul izbucnirii incendiului, nava Flaminia transporta mii de containere cu mărfuri generale, iar peste 140 dintre acestea ar fi fost încărcate cu substanţe chimice. Nava a staţionat luni la rând în Dana Umex din Portul Constanţa, 9.000 de tone de deşeuri fiind autorizate pentru descărcare, iar 14.000 de tone de resturi periculoase au fost declarate import ilegal, anunţul fiind făcut de către preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, Mihail Fâcă.Vom reveni.

Alexandra VASILE.

Mai mult, in replicaonline.ro/nava-flaminia, Joi, 20 febr.2014.


piese-auto-mangalia.ro



Leave a Reply