Conducerea Sindicatului „Navalistul” a adresat un set de întrebări acționarilor, managementului societății și administratorului judiciar, referitoare la situația Șantierului naval Damen Mangalia

0
517
Laurentiu Gobeajă, liderul sindicatului din Șantierul Naval Damen Mangalia ne-a explicat că „Sindicatul Navalistul a trimis un set de întrebări decidentilor acestui șantier, atât acționarilor cât și managementului societății și administratorului judiciar și că muncitorii așteaptă răspunsuri ferme din partea dumnealor, dar până acum nu li s-a răspuns”…
Iată lista cu întrebările transmise:
1. Care sunt principalele cauze ale insolvenței și cine este responsabil pentru această situație?
2. Ce acțiuni urgente veți întreprinde pentru a stabiliza situația financiară a companiei și a evita falimentul?
3. Ce măsuri veți lua pentru a proteja drepturile salariale ale angajaților, pe durata procedurii de insolvență?
4. Când se vor plăti efectiv creanțele salariale restante, înscrise în tabelul de creanțe?
5. Există un plan concret pentru plata salariilor restante? Dacă da, care este termenul pentru efectuarea acestor plăți?
6. Când estimați reluarea activității societății și ce condiții trebuie îndeplinite pentru acest lucru?
7. Care este termenul pentru finalizarea planului de reorganizare și ce impact va avea asupra salariaților?
8. Cum va fi implicat sindicatul în procesul de reorganizare a companiei?
9. Ce mecanisme de comunicare veți implementa pentru a asigura transparența cu angajații și sindicatul, în timpul procedurii de insolvență?
10. Există discuții în desfășurare cu investitori sau parteneri interesați de redresarea companiei? Dacă da, ce progrese au fost realizate până acum?
11. Aveți planuri de restructurare a personalului sau modificări ale contractelor de muncă în urma procedurii de insolvență?
Spicuim din recentul interviu acordat de liderul Sindicatului Navalistul publicației Jurnalul:„Am transmis aceste întrebări la care nu am primit răspuns. Am așteptat cu speranță ca, la conferința de presă a administratorului judiciar, să primim vestea că s-au semnat noi proiecte și că activitatea va fi reluată în curând. S-a comunicat că demersurile pentru obținerea finanțării și a scrisorilor de garanție bancară sunt încă în curs de desfășurare. Prin urmare, salariații vor mai avea de așteptat până când șantierul își va relua din plin activitatea, iar termenul exact nu este clar, fiind posibil să fie în acest an, anul viitor sau, în cel mai rău caz, niciodată. Este imperativ ca societatea să contracteze noi proiecte, cât mai repede, pentru a preveni pierderea resurselor valoroase – muncitorii și pentru a asigura continuitatea activității. Pentru ca acest șantier să se redreseze și să aibă un viitor sustenabil, trebuie să se reia activitatea cât mai curând posibil”, a explicat liderul sindicatului Navalistul.
„După ce au fost trimiși în șomaj tehnic sute de angajați ai șantierului, forța de muncă s-a orientat către alte locuri, iar muncitorii nu se pot întoarce până când nu li se va oferi garanția unor contracte stabile, pe termen lung. Aproape 1000 de salariați sunt în șomaj tehnic, iar circa 300 de angajați încă lucrează. Liderul de sindicat spune că „pentru reparația celor două nave contractate acum ar putea lucra circa 100 de salariați și e nevoie de contracte mari pentru a se relua activitatea la capacitate maximă”.
„E o chestiune de două-trei săptămâni. Atât se lucrează la reparații pentru o navă, după care navele pleacă. Suntem dezamăgiți, pentru că ne așteptam la mai mult. Estimăm că deja sunt câteva sute de salariați dintre cei care au fost trimiși în șomaj tehnic plecați pe alte șantiere din țară sau din străinătate. Unii au cerut concediu fără plată, pentru a nu fi chemați în 24 de ore, în caz că sunt chemați”, a mai explicat liderul de sindicat.
Șomajul tehnic e plătit din fondul de salarii al societății, nu de la AJOFM, neexistând hotărâre judecătorească definitivă care să permită plata de la stat. Deciziile de trimitere în șomaj tehnic sunt emise de la 1 iunie 2024 până la 31 decembrie, dar perioada se poate prelungi sau se poate relua activitatea mai devreme, dacă angajatorul îi solicită pe unii dintre muncitori, pentru contracte noi. Unii dintre ei au fost chemați deja, pentru cele două lucrări de reparații. Oamenii s-au prezentat acum la locul de muncă, dar fără alte contracte vor rămâne din nou în șomaj tehnic. Liderul sindicatului spune că „ideal ar fi să se asigure constant nave pentru reparații, în toate cele trei docuri”. (sursa: jurnalul.ro).
Citiți și: Damen Shipyards Mangalia reușește contractarea a două noi nave pentru reparații, deși se află în procedură de insolvență;
Sindicatul NAVALISTUL face apel la acționari și la managementul Damen Shipyards Mangalia, să elaboreze urgent un plan de redresare, care să includă proiecte majore și să readucă șantierul la capacitatea sa optimă;

Reacţie virulentă a sindicaliştilor de la Damen Mangalia: „Luăm în calcul varianta unui sabotaj!”

Foto: Gheorghe Mitran.

Mangalia News, 21.09.2024.



piese-auto-mangalia.ro

Litoral Press România

LĂSAȚI UN MESAJ

Va rugam sa adaugati un mesaj
Va rugam sa introduceti numele