Sanatoriul Balnear Mangalia, Sănătate și Longevitate! | Serial, episodul 3: PROGRAMAREA PACIENTULUI pentru Pavilioanele A și B

0
1949

Sanatoriul Balnear Mangalia, Sănătate și Longevitate! – un serial realizat de redacția Mangalia News, în colaborare cu Biroul de Management al Calității Serviciilor Medicale din cadrul instituției balneare.

Episodul 3: PROGRAMAREA PACIENTULUI pentru Pavilioanele A și B.

PAVILIONUL A

Descrierea procedurii formalizate:
Internarea este modalitatea prin care pacientul cu o anumita afectiune cronica stabilita, este admis in sectia cu paturi.
Nu fac obiectul acestei proceduri urgentele medico-chirurgicale. Pacientul care nu prezinta urgenta medico-chirugicale, dar care necesita spitalizare, se poate interna in cadrul Sanatoriului Balnear Mangalia, prin programare.
La nivelul fiecarei sectii exista un registru de programari pentru internare a bolnavilor cronici, in format fizic si electronic.
Medicul sef / coordonator de sectie stabilește, in functie de numarul de paturi si de dinamica internarilor/ externarilor, numarul de bolnavi care pot fi internati pe zi, prin programare. Programarea se face conform informatiilor furnizate pe site-ul unitatii.
Criteriile de internare si prioritate pentru accesul la serviciile medicale oferite prin internare sunt:
  • Recomandarea medicului de familie sau specialist pentru recuperare medicala,
  • Starea somatica si psihica,
  • Diagnostic – boli reumatismale si ginecologice,
  • Compensat cardiovascular, echilibrat, valid motor, comprehensiv, cooperant, cu tratament pentru comorbiditati (diabet zaharat,hipertensiune, cardiopatie ischemica, disfunctii tiroidiene etc).
Prioritate:
  • Data solicitarii – ordonare temporala,
  • Statut profesional, ocupational: salariati, studenti, someri, pensionati medical, pensionari limita de varsta, fara ocupatie,
  • Diagnosticul: boli reumatismale degenerative, boli reumatismale inflamatorii in afara puseului inflamator (spondilita anchilozanta, poliartrita reumatoida), sechele afectiuni ortopedico-chirurgicale, boli ginecologice.

8.1.Generalităţi
Datorita specificului tratamentului, programarile pentru internare se fac pentru fiecare zi de luni si marti a fiecarei saptamani, telefonic, prin numarul de telefon al sectiei unde pacientul solicita programarea, se stabileste legatura cu asistentul sef / responsabilul sectiei. Pacientul este programat cu data, ora, date de identificare, date de contact.
Setul minim de date solicitate la programare:
  1. Numele si prenumele
  2. Varsta
  3. Localitatea de domiciliu
  4. Numar de telefon
  5. Calitatea de asigurat/nu
  6. Sectia pe care vrea sa efectueze programarea si la ce medic.
  7. Daca a mai fost internat si la ce medic – se verifica data ultimei internari in baza de date si registru contraindicati
  8. Afectiunea pentru care doreste sa efectueze tratamentul de recuperare – se verifica lista de indicatii
  9. Afectiuni asociate – se verifica lista de contraindicatii.

Sectia spital RMFB I – programari conform informatiilor furnizate pe site-ul unitatii – responsabil asistent sef Tanase Alina.
Sectia spital RMFB II – programari  conform informatiilor furnizate pe site-ul unitatii – responsabil asistent sef Cociuban Sorina.
Sectia sanatoriala, programari  conform informatiilor furnizate pe site-ul unitatii – responsabil registrator medical Zaharia Carmen.
Pacientii au obligatia de a confirma cu 14 zile sau minim 10 zile inainte mentinerea programarii sau faptul ca nu se pot prezenta in data planificata, urmand ca locurile vacantate prin neconfirmare sau anulare sa fie ocupate cu pacientii aflati in lista de asteptare.
Pacientii vor respecta datele programate pentru internare si externare.
Nu va fi acceptata parasirea unitatii de catre pacienti anterior datei externarii, decat in baza unei cereri de externare (formular externare la cerere).
Pacientul se prezinta la internare, conform programarii, prezentand urmatoarele acte:
–  bilet de trimitere pentru internare, de la medicul de familie sau specialist pentru recuperare medicala,
–  adeverinta de boli cronice aflate in evidenta medicului de familie,
–  card de sanatate,
–  dovada calitatii de asigurat (adeverinta de salariat sau cupon de pensie),
–  act identitate (CI, BI, Pasaport) + copie.
In cazul in care pacientul nu este asigurat / nu se poate face dovada calitatii de asigurat, se obliga sa achite integral cheltuielile atrase de spitalizarea sa completand o declaratie pe propria raspundere.
In momentul internarii, daca pacientul programat nu prezinta toate documentele pentru internare valide, va putea fi cazat o noapte (daca se impune), in regim hotelier cu plata tarifului in vigoare pentru o noapte de cazare, urmand ca a doua zi sa paraseasca unitatea.
REZERVARE PACIENTI ASIGURATI
PROGRAMARI SECTIE SPITAL 1
Dr. Strajan Alexandru,
Dr. Andrei Stefania,
Marti-Joi: 10:30 – 13:30,
Telefon: 0241.753.932.
PROGRAMARI SECTIE SPITAL 2
Dr. Dumitrescu Magdalena,
Dr. Popescu Camelia,
Marti-Joi: 10:30 – 13:30,
Telefon:0241.75.38.65
PROGRAMARI SECTIE SANATORIALA
Dr. Sava Georgeta,
Dr. Balasa Ionela,
Marti-Joi: 10:30 – 13:30,
Telefon:0241.75.13.37.
Mai multe informații despre Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia puteți găsi AICI.

PAVILIONUL B – AMBULATORIU

DESCRIEREA PROCEDURII:
La nivelul Ambulatoriului SBRM se prezinta pentru consultatie si tratament urmatoarele categorii de pacienti:
  • Pacienti asigurati, care vin prin CJAS,
  • Pacienti neasigurati,
  • Pacienti care vin prin Casa nationala de pensii publice,
  • Pacienti care vin prin agentii de turism.
8.1. Pacienti asigurati
Pentru programare la consultatie si tratament pacientii se vor prezenta personal la cabinetul medical sau vor suna la numerele de telefon ale cabinetelor medicale din Ambulatoriu (afisate pe site-ul unitatii si la intrarea in unitate). Intervalul in care pacientii pot suna pentru programare este de marti pana joi intre orele 10.30 -13.30 si li se va raspunde de catre asistentul medical generalist din cabinetul medical la care au apelat. Asistentul le va solicita numele si numarul de telefon si le va aplica formularul privind setul minim de date conform ANEXA 1, (pentru a exclude programarea pacientilor contraindicati pentru tratamentul balnear) si va stabili, de comun acord cu pacientul, data la care acesta se va prezenta pentru consultatie. Aceasta data va trebui sa se incadreze in limita locurilor disponibile conform contractului cu CJAS Constanta. Acelasi formular privind setul minim de date se va aplica si in cazul in care pacientul se prezinta personal la cabinet pentru programare.
Asistentul va inregistra programarea in Registrul programare consultatii pacienti asigurati (cu nume, numar de telefon, data la care pacientul va fi consultat si eventuale informatii privind localitatea de resedinta a pacientului, starea de sanatate a acestuia etc.).
Cu doua saptamani inainte de data programata pentru consultatie, asistentul medical va suna pacientul pentru confirmarea prezentarii acestuia la tratament. In situatia in care prezentarea nu se confirma, pacientul va fi radiat din Registrul programare consultatii pacienti asigurati, iar locul acestuia va deveni disponibil pentru alti pacienti care doresc sa efectueze tratament in luna respectiva.
  • Pacienti neasigurati
Se pot prezenta in Ambulatoriu fara o programare telefonica prealabila, dar la sosire vor fi indrumati catre biroul Planificare, unde vor primi un bon de ordine. Daca pacientul doreste sa se informeze din timp privind data consultatiei, va apela numerele de telefon afisate pe site-ul unitatii, de marti pana joi, in intervalul orar 10.30 -13.30, iar asistentul medical generalist din cabinetul medical la care au apelat le va aplica acelasi formular privind setul minim de date. In ziua prezentarii pe sectie vor lua bon de ordine de la Planificare.
  • Pacienti care vin prin Casa nationala de pensii publice
Data prezentarii este stabilita prin biletul de odihna si tratament de la Casa nationala de pensii publice. Odata sositi pe sectie, pacientii vor primi bon de ordine de la Planificare, pe baza caruia se vor prezenta la cabinetul si ora stabilita, in vederea consultaiei si stabilirii tratamentului.
  • Pacienti care vin prin agentii de turism
Data prezentarii este programata prin agentia de turism. La sosirea pe sectie, pacientii vor primi bon de ordine de la Planificare, pe baza caruia se vor prezenta la cabinetul si ora stabilita, in vederea consultației si stabilirii tratamentului.
PROGRAMARI PAVILION B AMBULATORIU:
Marti-Joi: 10:30 – 13:30,
Dr. Moise: 0749 211 101,
Dr. Dumitrascu: 0756 094 909,
Dr. Cicina: 0749 116 011.
Mai multe informații despre Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia puteți găsi AICI.
Echipa de la Pavilionul B.

Sanatoriul Balnear Mangalia, Sănătate și Longevitate!

MN: Celelalte episoade în care prezentăm Sanatoriul Balnear Mangalia pot fi vizionate AICI.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/


 Mangalia News, 06.01.2023.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply