Corina Popa este noua purtătoare de cuvânt a Ministerului Educației. „Școala 9” spunea, în 2021, povestea proiectului pe care l-a înființat după ce s-a întors din Spania

0
1140

Corina Popa s-a întors din Spania și a înființat o școală de Gramatică. „Acolo, studenții sunt încurajați să îi contrazică pe profesori și să gândească”.

Profesor și lingvist, Corina Popa este fondatoarea primei Școli de Gramatică din țară. Cursurile create pentru elevii de gimnaziu și liceu au o programă proprie, utilizează metode noi și interactive și sunt susținute de profesioniști. A deprins idei de bune practici în Spania, unde a avut o bursă pentru doctorat și apoi posibilitatea să fie asistent universitar.

„Dacă, în învățământul românesc, olimpicul este elevul de succes, în sistemul spaniol, competițiile nu reprezintă o prioritate. Media este factorul decizional pentru nivelul educației. Elevul apreciat este cel care se exprimă liber, gândește critic și este creativ”, spune Corina.

Corina Popa a terminat Facultatea de Litere în 2012, specializarea Română-Spaniolă. A absolvit și două masterate, în domeniul lingvisticii și al tehnicilor diplomatice. Apoi, a fost admisă cu media 10 la Școala Doctorală a Facultății de Litere. În al doilea an de doctorat a fost selectată pentru un stagiu de cercetare la Universitatea Complutense din Madrid – Facultatea de Științe ale Informării. Tot la Madrid, a fost admisă la Școala Diplomatică. A fost una dintre cei 40 admiși din 3000 de candidați.

De pe postul de asistent universitar din capitala Spaniei, s-a întors în România. „Am ajuns să trăiesc perioada cea mai bogată în activitate științifică și de recunoaștere de până atunci.” A devenit un om cu o largă viziune despre educație, astfel a dorit să împartă acasă ce a dobândit de la spanioli.

La ce folosește Gramatica? Să știm că mergem la „serviciu”, nu la „servici”

Abia împlinise 28 de ani când, în 2019, Corina Popa a înființat Școala de Gramatică, îngrijorată că dezacordurile sunt pe punctul de a deveni normă. A decis să înființeze un concept educațional integrat. A înțeles ce rol îi revine gramaticii și spune că de ea nu scăpăm niciodată.

„La un interviu de angajare, spre exemplu, când credem că «am scăpat, în sfârșit de școală», trebuie să adecvăm limbajul stilului de comunicare formal, să prezentăm un CV în care competențele de redactare au fost antrenate odată cu cele digitale, să articulăm clar cuvintele care ne definesc, să avem o retorică adecvată a privirii, să înțelegem sensul întrebărilor pe care le primim și să răspundem concis și la obiect, să analizăm și să argumentăm temele propuse, să cunoaștem tehnicile de autoprezentare realistă și pozitivă, să ne cunoaștem drepturile și obligațiile, știind totodată că vom merge la serviciu, nu la … «servici»”, spune profesoara.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Școala de Gramatică vine cu tot felul de metode noi. A transformat dicționare în jocuri, regulile gramaticale în formule matematice, astfel ca noțiunile lingvistice să fie pe înțelesul tuturor. De exemplu, printr-o poezie, poți înțelege mai bine forma de plural a unor cuvinte care ridică probleme de obicei:

„Din visuri făcute scrum, / Învață-mă să adun / Puf și pene de speranță, / Gânduri fără importanță, Pe care capul s-așez / Și-n vise să croșetez / Lumea din arce de cerc, / Lumea-n care să încerc / Din arcuri s-arunc săgeți / De speranță către toți / Ce-au uitat a mai zâmbi / Cu nădejde, zi de zi.” Platforma online a adunat deja 75 de mii de utilizatori.

„Educația din România a supraviețuit cumva datorită profesioniștilor de la firul ierbii”

Continuarea, pe scoala9.ro



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply