Accesează www.telefonul- consumatorilor.ro, pentru a descărca numerele utile pentru:
ANPC, Insolvența Persoanelor Fizice, Soluționarea Alternativă a Litigiilor, ANSVSA, Apel Urgență, SMS Urgență, Ministerul Finantelor Publice, ANRE, Linia Verde Anticorupție, Poliția de Frontieră, RAR – Programări și Informații, CNADNR.
În conformitate cu Legislația Națională și Europeană cu privire la accesul la informare și informație egală pentru toți cetățenii Uniunii Europene, plachetele de informare – Telefonul Consumatorilor pot fi realizate având inscripționat și un limbaj Braille pentru persoanele nevăzătoare.
Pentru corecta informare a consumatorilor și pentru a le oferi acestora posibilitatea de a afla informații referitoare la modul în care pot avea acces la procedurile legale privind insolvența persoanelor fizice, prestatorii de servicii financiar-bancare și nebancare, precum și casele de amanet să aibă obligația de a afișa placheta specială, informativă.
Soluționarea Alternativă a Litigiilor
A fost dispusă afișarea de către operatorii economici care activează pe teritoriul României, în contact direct cu consumatorul-persoană fizică, a unei plachete speciale, menită să atragă atenția asupra procedurilor de soluționare alternativă a litigiilor – SAL și asupra Platformei SOL a Comisiei Europene, cu același rol, în cazul comerțului online.
112 – 113 – Numere de urgență obligatoriu de afișat
Ce este 112? Ce este 113? Descarcă plăcuța în format PDF de AICI!
Apel 112
Apel 112 este o aplicaţie pentru telefoanele mobile cu sisteme Android şi iOS, capabilă să genereze informaţia de localizare şi să transmită poziţia geografică a telefonului.
Telefonul consumatorului – Protecția Consumatorilor 021 9551
Telefonul Consumatorului Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – 0219551.
Continuarea, pe infocons.ro
Mangalia News, 18.08.2022.