“Sudul” este câștigătorul sezonului estival 2022! Dumitru Filip, președintele OMD Mangalia, despre “Rețeta Sudului”, la Radio Vacanța

0
1320

Stațiunile din sudul litoralului se bucură de mai mult succes în acest sezon, aceasta dacă ar fi să facem o comparație cu situația existentă la Mamaia. Reușita celor din sud este explicată de investițiile făcute aici în ultimii ani, de un raport atractiv preț – calitate, de existența unei organizații de management a destinației și, nu în ultimul rând, de implicarea administrației locale în asigurarea infrastructurii necesare pentru un turism de calitate. Laurențiu Despina, redactor la Radio Vacanța, a stat de vorbă despre “rețeta Sudului” cu Dumitru Filip, președintele Organizației de Management al Destinației Mangalia.

Laurențiu Despina: Se pare că, în acest an, polul de atracție al turismului estival s-a mutat în sudul litoralului. Așa se vede și de la dumneavoastră, domnule Dumitru Filip?

Dumitru Filip: Cred că este vorba mai mult despre faptul că litoralul din sud se impune, așa cum se vede, de altfel, din ce în ce mai mult, ca o destinație turistică modernizată, la cerințele actuale, este o destinație ofertantă și diversificată. Fiecare dintre stațiunile noastre – Saturn, Venus, Cap Aurora, Jupiter, Neptun și Olimp, au în spate o identitate proprie, veche și au în comun un efort mare de modernizare, în ultimii ani de zile, au și dorința de a realiza servicii turistice de calitate. Vorbind de vacanța la mare, ea e generoasă, în sine, numai dacă oferă starea de spirit specifică momentului de vacanță, la care prestatorii de turism trebuie să se uite cu mare atenție și cred că ne înscriem pe un drum bun în acest sens cu destinația stațiunilor din sudul litoralului.

Reporter: Care ar fi explicația acestei reconfigurări turistice în preferințele românilor?

Dumitru Filip: Eu cred că, în primul și-n primul rând este fenomenul de ”reașezare în piață” a destinației de sud litoral, efectul unui proiect de destinație cu două componente pe care le urmărim de ceva vreme și mai cred că este vorba, pe de o parte, de faptul că avem agenți economici activi, dinamici, puternici, care tratează cu seriozitate investițiile pe care le fac și, mai ales, scopul lor, adică ei trebuie să ajungă să facă turism de calitate; mai cred că este vorba și despre un raport între calitate-preț.

Pe de altă parte, cred că beneficiem și de o preocupare activă și serioasă a administrației locale prin reglementări coerente, prin măsuri reale, prin întreținere în zona publică, de intervenții în infrastructură, de modernizare, servicii publice, de sprijin permanent pentru mediul de afaceri. Pot să vă spun că, din punctul acesta de vedere, sunt proiecte europene care s-au derullat și se derulează în permanență în zona litoralului de sud, inițiate de administrația publică locală, avem investiții de semnificație serioasă din zona mediului privat, care se realizează în ritm destul de susținut și de profesional.

Dacă vorbim despre zona de satisfacție a turistului, fără discuție că el vine la serviciul care se prestează la unitatea de cazare, de alimentație publică și mediul de vacanță din zonă. Dacă avem în vedere modul în care se realizează toate acestea, e clar că aici trebuie să discutăm despre reglementări. Mangalia are PUG aprobat, cu reglementări urbanistice destul de serioase și care să protejeze stațiunile, sunt urmărite în mod special întreținerea domeniului public, spațiile verzi, zone publice, investițiile în derulare, o serie întreagă de măsuri pe care administrația publică le ia pentru optimizarea comerțului stradal și de întâmpinare, care e un fenomen care trebuie controlat bine și bine dirijat.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Reporter: Cât de mult contează implicarea administrației publice locale în reușita unui sezon pe litoral? Vă întreb aceasta pentru că, la prima vedere, avem tendința de a spune că totul este la mâna hotelierilor, a celor care asigură cazare, masă și distracția pe litoral. Dar cum stau lucrurile cu adevărat ?

Dumitru Filip: Administrația locală se implică în mod direct în obiective precise, care sunt în competența ei de activitate. Rețelele de apă, drumurile, trotuarele, iluminatul public, mobilierul stradal, modernizarea lui și afișajul stradal, toate acestea contribuie la realizarea atmosferei de stațiune. Fără așa ceva, agenții economici ar avea mult de suferit în eforturile lor de a realiza produse turistice de calitate, pentru a avea o unitate atractivă și cerută de turiști. Pot să vă spun cu certitudine că, între administrația publică Mangalia și mediul de afaceri din zonă este o relație foarte profesională, care e o premiză pentru succes în dezvoltarea și a localității, și a destinației turistice, și a afacerii în sine, și a circulației turistice, fiindcă, de fapt și de drept, aici trebuie să ajungem.

Reporter: Nu putem să ignorăm faptul că, pentru sudul litoralului, există o Organizație de Management al Destinației. Cât de benefic este un astfel de organism?

Dumitru Filip: Încă din 2019, pe legislația existentă, noi am înființat, cred că prima Organizație de Management al Destinației – Mangalia și sudul litoralului. Realizată în urmă cu trei ani de zile, a venit apoi Guvernul României și a completat legislația pentru ca OMD-urile să fie devină un obiectiv important în realizarea unei rețele naționale. De la înființare și până acum, OMD Mangalia a realizat multe lucruri, are o strategie de dezvolare a destinației care este bine definită, o strategie de marketing clară, cu un plan de acțiune pe care îl urmărim din aproape în aproape. OMD este o structură de mare viitor pentru toate orașele și destinațiile turistice, zonele care vor să se dezvolte. Organizația de management promovează produsele turistice bune ale mediului de afaceri. Ea are un viitor și poate să spună un cuvânt în dezvoltarea destinațiilor turistice, dar nu poate să funcționeze optim decât dacă se sprijină pe un mediu de afaceri dinamic, pe un produs turistic bun, pe o administrație publică locală deschisă la dialog și participare la proiectele inițiate. În Mangalia beneficiem de această stare de lucruri și de aceea, am mare încredere în viitorul turismului de litoral și în mod special, în turismul din sudul litoralului românesc.

Foto panoramă realizată de Digital Adviser.

Mangalia News, 17.08.2022.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply