FPTR a participat la a treia întâlnire lunară cu reprezentanții Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, în vederea informării reciproce și identificării soluțiilor pentru rezolvarea situațiilor apărute

0
624

FPTRR: Marți, 8 martie a.c, FPTR a participat la a treia întâlnire lunară între reprezentanții mediului de afaceri din turism și reprezentanții ministerului antreprenoriatului și turismului, în vederea informării reciproce și identificării soluțiilor pentru rezolvarea situațiilor apărute.

În cadrul întâlnirii, s-au dezbătut următoarele subiecte:
1. Impactul conflictului Ucraina – Federația Rusă asupra turismului din România;
2. Schema de ajutor de minimis în vederea stimulării exportului de servicii turistice;
3. Cartografiere destinații optime pentru OMD;
4. Procedură participare la manifestări expoziționale;
5. Consiliul de Brand Național;
6. Promovare logo național turism – modif. Ordin 65/2013, prin obligativitatea afisării logo-ului de către operatorii economici clasificați;
7. M2 – săptămana aceasta a început semnarea contractelor pentru restul de plată în valoare totală de aprox.570 milioane lei.

FPTR a fost reprezentată de dl. Dragoș Răducan, prim-vicepreședinte executiv, care i-a felicitat pe cei doi secretari de stat prezenți pentru continuarea discuțiilor cu mediul asociativ din turism, astfel încât să putem forma o echipă și a solicitat întocmirea unui proces verbal care să fie trimis tuturor participanților, la finalul întâlnirii.

Ținând cont că în perioada următoare vor fi ridicate toate restricțiile și toate măsurile de sprijin și că se va crea o falsă impresie că turismul își va reveni, reprezentantul FPTR a adus în discuție următoarele subiecte:
1. Situația privind schema de ajutor Horeca 2;
2. Prelungirea Kurzarbeit-ului mai mult de 3 luni de la data anulării stării de alertă;
3. Prelungirea somajului tehnic;
4. Compensații și alte facilități pentru utilități: gaze, energie electrică, apă;
5. Urgentarea eliberării avizelor de muncă pentru angajarea cetățenilor străini în vederea deschiderii sezonului estival la data de 01.05.2022;
5. Reducerea taxelor si impozitelor pe forța de muncă (neimpozitarea valorii cazarii și a mesei personalului detașat);
6. Situația suprafaței de plajă rezultată în urma lucrărilor de lărgire. Propunem act adițional la actualele contracte în aceleași condiții;
7. Situația scăzută a vânzarilor pe litoral si în stațiunile balneare, în unele orașe printre care și București s-au revigorat puțin prin cazarea refugiaților, dar la prețuri foarte mici.


Mangalia News, 09.03.2022.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply