Zeci de salariați ai Șantierului Naval din Mangalia își vor pierde locul de muncă din luna martie, după Notificarea trimisă de către angajatorul Damen Shipyards Mangalia.
Deși inițial, Adunarea Acționarilor a respins planul de concediere colectivă, propunerea a fost aprobată în cele din urmă de ambii acționari, atât de Ministerul Economiei, prin SN 2 Mai, cât și Damen Holding, acționar minoritar al șantierului. În acest context, se anunță o perioadă complicată pentru toți angajații.
În ultimele 6 luni ale anului trecut, aproximativ 150 de salariați au decis să plece de la șantier, a declarat pentru Radio Constanța liderul sindicatului Navalistul, Laurențiu Gobeajă.
Printre motivele invocate de oameni se numără incertitudinea locului de muncă și lipsa unor contracte ferme pentru construcția de nave: „La începutul lunii februarie, ar trebui să emită deciziile de concediere pentru acei 65 sau mai puţin de 60, depinde câţi mai pleacă între timp, până la momentul acela. Urmează o perioadă de 30 de zile calendaristice de preaviz. Imediat după ce au trecut cele 30 de zile, în orice moment, angajatorul trebuie să pună în aplicare şi să emită decizie de concediere. Noi am protestat la minister, am spus răspicat că nu se justifică concedierile, însă, în funcţie de cine a fost ministru, ori a amânat, ori a respins, ori a aprobat“.
Și avocatul Emil Tatu, reprezentant al sindicatului de la Șantierul Naval Mangalia, susține că situația este una tensionată: „În perioada următoare aşteptările nu sunt foarte mari, având în vedere informaţiile care se transmit din partea conducerii Damen, în ceea ce priveşte bugetul pentru anul viitor şi veniturile prognozate, care sunt sub nivelurile veniturilor din acest an. În consecinţă, va fi o situaţie complicată, atât pentru conducerea societăţii, cât şi pentru salariaţi. Există o stare de tensiune, în condiţiile în care pandemia e de notorietate că a pus la pământ industria construcţiei de nave la nivel mondial“.
(Cristina Ghelasie / Radio Constanta).