8 remedii naturiste pentru răceală, care îți stimulează imunitatea

0
404

Principala armă pe care o avem în lupta cu răceala, tusea si gripa este propriul nostru sistem imunitar și suntem sfătuiți deseori să evităm medicamentele. O alternativă de tratament la îndemână vine de la natură.

Autor: Dr. Oana Cuzino, Medic Primar Geriatrie, Doctor în Științe Medicale, Expert DOC.

8 remedii naturiste pentru răceală, care îți stimulează imunitatea

O alternativă de tratament la îndemână o găsim în natură. Așadar, atunci când vine vorba de remedii pentru acasă, este bine să te concentrezi pe ingrediente realmente eficiente în lupta împotriva infecțiilor respiratorii. Mai jos regăsești câteva dintre cele mai utile remedii naturiste care ameliorează simptomele de gripă și răceală și fortifică sistemul imunitar. 

1. Usturoiul

Cel mai puternic antibiotic natural, usturoiul este un adevărat supererou în lupta cu virusurile și bacteriile. Are un puternic efect antiinflamator și eliberează căile respiratorii datorită aromei foarte puternice. Pentru ca efectul usturoiului să fie pe deplin pus în valoare, consumă-l crud, alături de câteva legume pline de vitamine, cum ar fi roșiile, sfecla roșie, broccoli și morcovii. Atenție, însă, dacă ai un stomac sensibil, pentru că prea mult usturoi îți poate crea disconfort. De asemenea, dacă ai, în general, o tensiune arterială mică, reține că usturoiul are proprietăți hipotensive și îți poate scădea și mai mult tensiunea, ceea ce poate duce la stare de slăbiciune și vertij. 

2. Ghimbirul

Ghimbirul este un alt medicament puternic pe care natura ni-l pune la dispoziție prin proprietățile sale antivirale și antiinflamatorii, dar și prin faptul că susține procesul digestiv. Tot prin consumul regulat de ghimbir îți poți întări sistemul imunitar. Deși poate fi consumat ca atare, ghimbirul mai poate fi folosit sub formă de ceai, în combinație cu lămâie și miere de albine, sau ca ingredient extra pentru o supă de pui, de exemplu. Pulberea de ghimbir este un condiment excelent pentru salate și rețete la cuptor.

3. Ceaiul verde

Înainte de toate, este important de reținut că ceaiul verde este recomandat indiferent dacă ai răcit sau nu – contrar crezului popular care spune că doar cei răciți beau ceai, din mai multe motive. Unul dintre ele este că ceaiul verde este bogat în antioxidanți, esențiali pentru buna funcționare a sistemul imunitar. În caz de răceală, este ideal să consumi cât mai multe lichide, inclusiv ceai verde, însă este foarte important să te gândești la acest remediu ca la unul care, mai degrabă, previne răceala și alte afecțiuni, în loc să le trateze odată ce acestea apar. O alternativă mai puternică a ceaiului verde este pulberea de matcha, bogată, de asemenea, în antioxidanți și catehină, un ingredient deosebit de eficient în lupta împotriva diabetului și a cancerului.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Citește și: Demontăm 5 mituri despre răceală și gripă

4. Miere, propolis, lăptișor de matcă

Mierea conține vitamine, minerale, dar și enzime active, proteine și carbohidrați, care îi garantează proprietăți antiinflamatorii, antibacteriene și antialergice. Ca și în cazul ceaiului verde, trebuie văzută ca un mod de fortifiere a organismului și de prevenire a unor afecțiuni. Propolisul este numit și „Penicilină Rusească”, datorită capacității de inhibare a ciupercilor, virusurilor și bacteriilor, deci trebuie luat în considerare în cazul unei răceli și, în special, în cazul celor care suferă în mod frecvent de gât iritat. Răsfățul suprem oferit de albine este însă lăptișorul de matcă, un cocktail de vitamine (A, B, C, D și E), acizi grași sănătoși și sulf. Lăptișorul de matcă trebuie ținut în permanență la frigider și consumat zilnic, în cantități mici. Poți face o cură anuală de lăptișor de matcă, preferabil în anotimpul rece, ca o modalitate de imunizare pe cale naturală.

5. Pătrunjelul

Continuarea, pe doc.ro/sanatate



piese-auto-mangalia.ro



Leave a Reply