”In Anglia, copiii se întorc la școală. Regulile sunt clare pentru toata lumea. Se merge pe ideea reducerii la maximum a riscului de transmitere, fără a afecta starea de spirit/mentală a copilului. Copiii sunt tratați cât mai aproape de normalitate, ca fiind sanatosi, nu potentiali purtatori, tinandu-se cont de toate nevoile lor, atât cele fiziologice, cât si cele psihologice.
Mediul scolar si programul au fost modificate, in asa fel incat contactul dintre anii de studiu să fie cât mai redus.
Copiilor din fiecare an scolar le sunt alocate anumite zone din cladire, atat pentru studiu, cat si pentru recreatie, astfel incat nu se intersecteaza cu cei de la alti ani de studiu. Spatiile pe care le folosesc la comun sunt continuu dezinfectate de catre personal special angajat pentru asta.
Nevoia de socializare si apartenență la grup, atat de importanta pentru dezvoltarea copiilor este asigurata prin facilitarea interactiunii in cadrul aceluiasi an de studiu. Reducerea gradului de posibilă contaminare se face prin separarea pe ani, atat fizic cat si temporal (ore diferite de pauză, de intrare și ieșire din clădire).
Accentul, pentru profesori, cade pe lucrul in echipa si pe reducerea riscului de contaminare.
Organizarea perfecta si instruirea care ni s-a facut, mi-au lasat sentimentul de siguranță și de liniște.
Invățământul la distanță e văzut ca o ultimă variantă de lucru, în cazul agravării situatiei. Sunt pregatiti pentru asta, dar se merge pe ideea restabilirii unei școli cât mai aproape de normal, care sa le ofere copiilor posibilitatea să crească și să învețe împreună cu alți copii de vârsta lor”.
Adina Drenga, profesoară de Matematică în Manchester, UK. Septembrie 2020.
(MN: Observați ținuta elevilor?).
P.s: Statul englez investește câte 5.000 (cinci mii) de Lire sterline, anual, pentru fiecare elev!
Later edit:
Mangalia News, 04.09.2020.