Corina Barladeanu: Interviu #NEWFUTURE, cu Cristian China Birta

0
567

Corina Bârlădeanu: E ușor să îl placi pe Chinezu’: vorbește franc, pe înțelesul tuturor, are umor. Eu îi apreciez filozofia de viață pe baza careia și-a reconstruit viata profesională și de familie, astfel încât să îi reflecte valorile. Mă recunosc în mai multe din răspusurile sale: de exemplu, în starea de recunoștință și în definiția pe care o dă antreprenoriatului: “singurul mod de a exista profesional, care mă ajută să trăiesc cât mai frumos în viața mea”. Dar vă las pe voi să savurați interviul pe care a avut bunăvointa să mi-l dea, în calitatea sa de membru al juriului #NewFuture. Multumesc! @CristianChinaBirta

1. Cu siguranta, aceasta perioada a adus multe provocari micilor intreprinzatori. Vezi si oportunitati care se deschid lor?

Orice criză aduce foarte multe oportunități. Doar că, pentru a le vedea, un antreprenor are de ”bifat” mai multe chestii. Unele care țin de situația de fapt. Din care aș aduce-o în discuție pe cea cu spaima că totul va merge prost, care îi face pe mulți să reducă sau să stopeze de tot bugetele de marketing. Ceea ce este o greșeală teribilă. Din multe puncte de vedere. Și ar mai trebui să bifeze, măcar în al 12lea ceas, înțelegerea faptul că, dacă nu ai o amprentă digitală construită ca lumea, când o să mai vină următoarea criză – căci o să vină; dar nu știm când și cum o să arate – iarăși nu o să știe ce i-a lovit. Unii îmi spun că, atunci când vorbesc așa, îi cert pe antreprenorii care, de fapt, ar avea nevoie de un umăr peste care să plângă. Eu nu cred asta. Nu de umăr pe care să plângă au nevoie. Ci de cineva care să le arate o oglindă reală. În antreprenoriat, așa ceva este un umăr care să te ajute, nu să te încurce.

2. Care e perspectiva ta asupra unei afaceri sustenabile?

Pe scurt, o afacerea care începe ca orice afacere – bagi ceva, ca să scoți ceva – dar care reușește mai apoi să se susțină singură, dar fără să aibă un impact major în sens rău asupra ecosistemului din care face parte. Mi se pare că de prea multe ori, când vorbim despre afaceri sustenabile, mai mult vorbim despre sustenabil decât despre afacere. Ori o afacere care nu funcționează, nu are cum să fie sustenabilă. Chiar dacă fondatorii ei sunt cei mai minunați oameni din lume. Întâi gândești business și apoi gândești orice altceva. Sunt fan de afaceri sustenabile. Dar mai fan sunt de afaceri. Care să nu își spună că sunt sustenabile și apoi să ceară în stânga și în dreapta ajutor, ca să nu sucombe. 

3. Care va fi, în opinia ta, impactul acestei crize pe termen mediu / lung asupra societatii?

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Nu am nici cea mai mică idee. Este un război mult prea mare, pentru un soldat atât de mic precum sunt eu, ca să fac o asemenea prognoză. Pot să zic doar cum m-a afectat pe mine. Și pe cei cu care vorbesc la modul serios. Și să cred că, probabilistic vorbind, mulți sunt în situația noastră. Principalul impact în cazul nostru a fost că am învățat să nu mai luăm lucrurile de-a gata. De parcă ni s-ar cuveni. Și că orice lucru care ne aduce bucurie sau ne este de ajutor în viață, trebuie întâmpinat cu un ”mulțumesc” sincer, din suflet. Apoi, am mai învățat că, oricât de rotunzi ne-am dat noi că suntem ființe supreme pe planeta asta, suntem atât de mici, în vremelnicia noastră și atât de vremelnici, în micimea noastră… Și că, dacă tot am înțeles asta – mă rog, unii dintre noi – nu mai bine ar fi să alegem să trăim o viață cât mai frumoasă, în loc să trăim o viață cât mai bogată? Pentru mine asta este, de fapt, definiția antreprenoriatului: este singurul mod de a exista profesional care mă ajută să trăiesc cât mai frumos în viața mea. 

4. Ce recomandări ai pentru antreprenori, ce trebuie să facă pentru a rezista aceastei perioade?

Să nu renunțe la bugetele de marketing. Să facă rost de bani pentru așa ceva. Treaba lor cum. Se descurcă ei. Pentru că, dacă vor să asculte un om care de 15 ani face marketing digital, atunci când dispari din atenția consumatorilor în situații de criză, nu numai că nu au cum să cumpere de la tine, dar în subconștientul lor vor simți că ți-a fost frică. Și te vor respinge, după ce vei reveni, odată criza trecută. Oamenii cumpără branduri, nu pentru că au nevoie de ele, ci pentru că vor să le aibă. Și un brand fricos nu mai figurează pe lista lor de shopping.

Corina BârlădeanuInspiring Communication, Owner 2activePR, 22 mai 2020.

MN: Mulțumim pentru acest interviu fain, Corina Bârlădeanu, mangaliana noastră dragă. 🙂

Mulțumim pentru sfaturile utile, Cristian China Birta! (kooperativa.ro).


Mangalia News, 27.05.2020.



piese-auto-mangalia.ro



Leave a Reply