Ajutor de stat pentru “Alți profesioniști” (PFA, II, AF, CMI, BIA). Autor: Valentina Saygo 

0
1092

Ajutor de stat pentru “Alți profesioniști” (PFA, II, AF, CMI, BIA).

Autor: Valentina Saygo.

Ai tot citit despre șomajul tehnic și sprijin acordat salariaților, dar nu e cazul tău, mai ales dacă tu centrezi, tu dai cu capul. Însă OUG 32/2020 vine cu clarificări, față de ordonanța anterioară, referindu-se și la “Alți profesioniști“.

Aici intră cam tot ce a rămas pe dinafară, acei freelanceri organizați în: PFA, II, AF, CMI, BIA,  toate formele de partidă simplă și nu numai. Dar hai să analizăm ce a vrut să zică poetul prin “alți profesioniști” definiți în Codul Civil art. 3 alin.(2).

“Sunt considerați profesioniști toți cei care exploatează o întreprindere. Constituie exploatarea unei întreprinderi exercitarea sistematică, de către una ori mai multe persoane, a unei activități organizate ce constă în producerea, administrarea sau înstrăinarea de bunuri ori în prestarea de servicii, indiferent dacă are ori nu un scop lucrativ”.

Ce înțeleg eu de aici, este că pe lângă PFA-uri, pot beneficia inclusiv administratorii de firme mici, fără salariați, care au fost afectați de actuala criză, pe perioada stării de urgență, prin reducerea sau întreruperea totală sau parțială a activității

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Se adaugă inclusiv persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturi de autor, convenții individuale de muncă din cadrul cooperațiilor din Legea 1/2005, sportivii reglementați de Legea 69/2000.

Care sunt prevederile pentru alți profesioniști?

  • Beneficiază de o indemnizație lunară de 75% din câștigul salarial mediu brut (salariul mediu brut pe economie – aproximativ 5.400 lei x 75% = 4.000 lei brut) prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul 2020 nr.6/2020.
  • Indemnizația este supusă impozitării. Urmează clarificari suplimentare pentru calculul, declararea și plata obligațiilor fiscale.
  • Plata indemnizației se realizează de la bugetul de stat, în contul beneficiarului.
  • Cererea se depune prin poșta electronică, însoțită de o copie a actului de identitate și declarație pe propria răspundere către agențiile de plăți și inspecție socială județene, respectiv a municipiului București.
  • Termenul de depunere a cererii este 10 a lunii curente pentru luna anterioară.
  • Termenul de plată este în cel mult 10 zile de la primirea cererii.

Nu pot să nu îți atrag atenția atunci când iei decizia să soliciți ajutor social, fără să te gândești la faptul că banii vin din fonduri europene, așa că vor urma controale. Cântarește bine dacă ești îndreptățit, pentru că riști să te coste mai mult decât îți imaginezi. 

Și încă ceva: Ți-ai comandat semnătură electronică pe numele tău? Dacă virusul a omorât dosarul cu șină, este momentul să folosești și tu o semnătură electronică în relația cu instituțiile statului. Ce zici? 

Foto credit: Oku.

Dă share dacă ți-a fost de folos și îți mulțumesc pentru asta!

Valentina Saygo, martie 2020.

MN: Articolele atât de utile, semnate de expertul contabil Valentina Saygo, publicate în cotidianul online Mangalia News, pot fi citite AICI.


Mangalia News, 01.04.2020.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply