Ce te‑a determinat să devii profesor, îl întreabă profesorul pe elev. “Dumneavoastră!”, a răspuns acesta…

0
154

Un elev se întâl­neș­te cu pro­fe­so­rul lui. Pro­fe­so­rul este salu­tat de elev, apoi pro­fe­so­rul îl recu­noas­te că i‑a fost elev. Ele­vul com­ple­tea­ză că i‑a fost pro­fe­sor în cla­sa a tre­ia. Con­ti­nu­ând con­ver­sa­ția, pro­fe­so­rul îl întrea­bă ce a făcut în via­ță, cu ce se ocu­pă.

- “Sunt pro­fe­sor, lucrez în sis­te­mul edu­ca­țio­nal, răs­pun­de ele­vul.”

- Ce te‑a deter­mi­nat să devii pro­fe­sor?, îl întrea­bă pro­fe­so­rul pe elev.

- “Dum­ne­a­voas­tră!”, a răs­puns el. “Când am vazut ce impact ati avut asu­pra mea si cand v‑am inte­les impac­tul asu­pra ele­vi­lor, am spus: Asta vreau să devin!”.

- “De ce am avut acest impact asu­pra ta?”

- “Nu vă adu­ceti amin­te, dom­nu­le pro­fe­sor?”

- “In cla­sa a tre­ia, un coleg a venit cu un ceas pe care il pri­mi­se cadou de la tatal sau mama lui. Imi tre­bu­ia si mie un ceas si mi‑a pla­cut, asa ca l‑am furat. El v‑a spus si dvs ati facut un anunt ca cine a furat cea­sul sa‑l dea ina­poi. As fi vrut sa fac asta, dar nu am avut cura­jul sa spun, imi era rusi­ne sa vada cla­sa ce am facut.

Vazand ca nu spu­ne nimeni nimic, dvs ati incu­iat usa, ne-ati ali­ni­at si ne-ati anun­tat ca ne veti cau­ta in buzu­na­re si in felul aces­ta se va gasi cea­sul si va fi ina­po­iat pro­pri­e­ta­ru­lui de drept.

M‑am gan­dit la ceea ce urmea­za: Ce rusi­ne si ce ima­gi­ne, sa vada toti ca am furat cea­sul… Dar ati com­ple­tat: As vrea ca toti sa inchi­deti ochii, cand voi cau­ta in buzu­na­re. Si asa am facut. Ati ajuns la mine, ati luat cea­sul, ati con­ti­nu­at sa cau­tati in buzu­na­re pana la capa­tul lini­ei de elevi, apoi la sfar­sit ati ina­po­iat cea­sul, fara sa pome­ni­ti nimic, nici atunci si nici vreo­da­ta dupa ace­ea.

Dum­ne­a­voas­tră mi-ati sal­vat dem­ni­ta­tea, nu ati facut din mine un ste­re­o­tip, nu m‑ati făcut hoț, fură­cios, nu ati pome­nit nimic. Si am inte­les atunci ce impact ati avut asu­pra mea si mi-am zis: asta vreau sa devin si eu”.
- “Nu va amin­ti­ti dom­nu­le pro­fe­sor”, spu­se ele­vul?
- “Nu.”
- “Dar cum de nu vă amin­ti­ti, pen­tru că este totu­si ceva ce rama­ne impri­mat, un furt, o situ­a­tie de genul aces­ta, cel care a facut asta”.
- “Nu-mi amin­tesc, spu­se pro­fe­so­rul, pen­tru că știu că și eu am închis ochii, atunci când v‑am cău­tat in buzu­na­re”.


Man­ga­lia News, 03.11.2019. (sur­sa: inter­net).


https://www.mangalianews.ro/
piese-auto-mangalia.ro
Susține cotidianul online Mangalia News.
Poți dona aici:
Mulțumim pentru sprijin.

LĂSAȚI UN MESAJ

Va rugam sa adaugati un mesaj
Va rugam sa introduceti numele