Şantierul Naval Damen Mangalia intră pe piaţa vaselor de croazieră. Un iaht de 155 de metri va fi construit aici

0
1825

Vase de lux pentru croaziere, ambarcaţiuni de mare capacitate pentru exploataţii petroliere şi nave de transport maritim vor fi construite în Mangalia, pe cel mai mare şantier naval din Europa.

Ministerul Economiei anunţă, într-un comunicat de presă, că pe Şantierul naval Mangalia va fi continuată lunga tradiţie a construcţiilor navale în Marea Neagră. „Sunt şase luni de când şantierul beneficiază de reţeaua internaţională de vânzări Damen, iar atragerea noilor contracte va permite ca şantierul să funcţioneze la capacitate maximă încă din această vară”, spun cei de la Ministerul Economiei.

Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale şantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri şi nave offshore. Unul dintre aceste noi proiecte care va fi realizat la Şantierul Naval Mangalia este o navă de croazieră – un mega-iaht de 155 de metri, pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piaţa vaselor de croazieră. Iahtul va fi construit în întregime la Şantierul Naval Damen Mangalia.

Tot în Şantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport şi o navă complexă pentru exploataţii offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).

„Potenţialul şantierului Mangalia este imens şi reprezintă baza ca Damen să-şi realizeze ambiţiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri şi offshore-energetic. Şantierul oferă oportunităţi nu doar pentru grupul Damen, ci şi pentru personalul din construcţii navale şi pentru industria maritimă românească în ansamblu”, declară Chris Groninger, Managing director al Şantierului Naval Damen Mangalia.

Pentru a-şi îndeplini contractele recent semnate, Şantierul Damen Mangalia intenţionează să creeze noi locuri de muncă. Când grupul Damen a preluat conducerea operaţională, în şantierul Mangalia erau 1.700 de angajaţi. Acest număr a crescut în mod constant şi este de aşteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajati până la sfârşitul anului.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, şabloane de submarine şi diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum şi pentru pieţele de acvacultură. În plus, se ţine seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecţie şi de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului şi nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât şi cele neregenerabile din întreaga lume.

Citeste mai mult: adev.ro/ppojw1


 


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply