Pregătiri pentru sezonul estival. „Trebuie să stopăm manelizarea şi dughenizarea excesivă a litoralului!”

0
631
Booking.com

CUGET LIBER: Pregătiri pentru sezonul estival. „Trebuie să stopăm manelizarea şi dughenizarea excesivă a litoralului!”

Chiar dacă afară încă este destul de răcoare, pe litoral au început pregătirile pentru noul sezon estival. Luna martie este ca şi dusă, iar, la finele lunii aprilie, de Paște, şi apoi de 1 Mai sunt deja aşteptaţi primii turişti. Prin staţiuni deja se lucrează, unele hoteluri sunt în renovare, autorităţile locale se organizează şi ele pentru a face curăţenie. Să sperăm însă, că de data aceasta, nu va mai fi doar o spoială şi că, staţiunile îşi vor schimba în sfârşit înfăţişarea ponosită sau cea de talcioc.

Cu prilejul Zilei Mondiale a Consumatorilor, marcată vineri şi la Constanţa, comisarul şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa, Horia Constantinescu, a lansat un semnal de alarmă în ce priveşte litoralul românesc. Acesta a anunţat că va lua la pas staţiunile pentru a discuta cu autorităţile şi a porni o campanie de dedughenizare a litoralului românesc.

„Trebuie să ne asumăm faptul că ceea ce se aude pe la colţuri este real: turismul românesc pe litoral este în scădere faţă de creşterea unor alte zone similare din Europa. Trebuie să ne asumăm că lucrurile nu stau la nivelul la care ne-am aştepta. Operatorii economici trebuie să înţeleagă că acolo unde vin turişti mulţi, de calitate, chiar cu posibilităţi financiare reduse, dar de calitate, turismul poate fi promovat şi poate deveni o reclamă în sine pentru sezonul următor”, este de părere Horia Constantinescu.

Şeful OPC Constanţa consideră că turismul românesc are nevoie de o împrospătare şi renunţarea la improvizaţii şi dughene.

„Nu am reuşit să acceptăm ideea că un comerţ în dugheană ne asemuieşte cu Pakistanul şi nicidecum cu o staţiune europeană. Trebuie să înţelegem că manelizarea şi dughenizarea excesivă a litoralului nu pot atrage decât o anume categorie de turişti care nu apreciază neapărat eforturile celor care înţeleg să investească şi nici nu aduc neapărat venituri mari operatorilor economici, ci, mai mult, fac chiar să coboare oferta din ce în ce mai tare. Turismul românesc are nevoie de o curăţare şi o scuturare. Pentru acest lucru trebuie să aducem alături primari, trebuie să-i facem să înţeleagă că autorizarea funcţionării dughenelor nu va aduce decât distrugerea staţiunilor, să-i facem să înţeleagă pe cei care vor să facă investiţii pe litoral că acestea trebuie să fie la nivelul celor care au făcut lucruri frumoase şi nu la nivelul celor care doresc să se căpătuiască în două luni de vară cât pentru un an întreg”, susţine Horia Constantinescu.

Operatorii economici vor comunicare cu autorităţile

La rândul său, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică, Corina Martin, consideră că mobilizarea şi stabilirea unei punţi de comunicare între agenţii economici şi autorităţi ar trebui să se facă mult înainte de debutul sezonului estival.

„Aşteptăm în fiecare an să vină un ministru al turismului, eventual cu o zi înainte de deschiderea sezonului sau cu două, şi abia atunci să ne adunăm cu toţii şi să ne organizăm. Nu cred că e cazul să mai aşteptăm să vină un ministru cu o zi înainte de 1 Mai, ci trebuie să iniţiem un demers, pentru o întâlnire mult mai devreme. Suntem la jumătatea lunii martie. Imediat vine Paştele şi apoi 1 Mai şi nu cred că întâlnirea aceea ar rezolva foarte multe lucruri. Cred că e cazul să ne întâlnim între noi mult mai devreme”, lansează apelul Corina Martin, solicitându-i prefectului judeţului, Dan Jeacă, să se implice şi să-i adune la discuţii pe operatorii economici din turismul de pe litoral.

„Nu mai merg pe litoralul românesc pentru că acolo sunt servicii de proastă calitate!”

Şeful OPC Constanţa subliniază faptul că atunci când se practică servicii de proastă calitate are de suferit întreg litoralul românesc, nu doar cei care le practică.

„Trebuie să înţelegem că turiştii care calcă pragul unor hoteluri jalnice sau au parte de servicii proaste vorbesc despre litoralul românesc şi nu se identifică neapărat cu respectivul operator economic. Ei spun că a fost frumos la mare sau nu a fost frumos la mare, că s-au îmbolnăvit la mare şi nicidecum la Gigi SRL care avea mâncare stricată. Ei vor spune: «Nu mai merg pe litoralul românesc pentru că acolo serviciile sunt de proastă calitate”» şi aduc astfel o pată neagră şi pe obrazul celor care înţeleg să desfăşoare această activitate la nivelul exigenţelor zilelor noastre”, este de părere Horia Constantinescu.

(Autor: Andreea PERHAIŢĂcugetliber.ro).


LĂSAȚI UN MESAJ

Va rugam sa adaugati un mesaj
Va rugam sa introduceti numele