Alexandru Mironov: Dacă România încă visează la autostrăzi, în Uniunea Europeană se pun deja bazele infrastructurii și cadrului legislativ care să încurajeze creșterea traficului de drone.
Consorțiul SESAR (SESAR Joint Undertaking) s-a alăturat inițiativei U-space a Comisiei Europene privind cercetarea și dezvoltarea de noi servicii pentru accesul sigur, eficient și securizat al unui număr mare de drone în spațiul aerian european. Astfel, Proiectul Geosafe devine deschizătorul de drumuri în dezvoltarea operațiunilor cu drone.
Thales, liderul mondial în drone militare, echipamente electronice pentru avioane comerciale și managementul traficului aerian, va gestiona proiectul, susținut de echipele de specialiști de la Aeromapper, AirMap, Atechsys, Airmarine și SPH Engineering.
Primul pas este stabilirea unui model de zbor al dronelor care să evite anumite zonele predeterminate, cu ajutorul unor soluții software numite „geofencing”. Acestea sunt obligatorii, pentru a evita perimetrele din jurul infrastructurilor critice, cum ar fi centralele electrice sau aeroporturile.
Proiectul Geosafe va continua cu testarea zborurile dronelor timp de un an, evaluând o serie de soluții de geofencing disponibile în comerț, pentru a propune un sistem îmbunătățit pentru viitor și îmbunătățiri tehnologice pentru mașinile automate.
Cele 280 de teste de zbor vor fi efectuate în Franța, Germania și Letonia, de-a lungul anului. Aceste teste sunt destinate să testeze toate situațiile posibile pe care le va întâmpina o dronă automată în zonele urbane și rurale.
Mai mult, în stiintasitehnica.com