Cum să fii un instalator bun?
Află la ce sunt atenți clienții și ce poți face pentru ca aceștia să apeleze mereu la tine

0
53

Cum să fii un instalator bun? – Află la ce sunt atenți clienții și ce poți face pentru ca aceștia să apeleze mereu la tine

Dacă ești un instalator ai una din cele mai longevive meserii. Oricât de mult ar evolua tehnologia, va fi mereu nevoie de instalatori buni care să vină în ajutor atunci când proprietarii habar nu au cum să procedeze. De multe ori, clienții te văd ca pe un erou dacă faci treabă bună. Se întâmplă însă să existe și instalatori care deși pretind că sunt profesioniști, modul în care lucrează și rezultatul lasă de dorit. Iată ce poți face pentru a-ți crea o reputație excelentă și a-i convinge pe clienți să apeleze din nou la tine.

Iată 5 moduri prin care arăți că ești un instalator de încredere

Ce reputație ai deja

În 9 din 10 cazuri, clienții nu se vor apuca să caute un instalator online, probabil fiind prea preocupați de faptul că toaleta li s-a înfundat. Așadar, primul lucru pe care îl vor face este acela de a suna un prieten.

Dacă recomandarea din partea prietenului va fi una bună, cel mai probabil vor ajunge la tine. Când asta se întâmplă, sunt șanse mari să fii câștigat un client pe viață, și dacă este mulțumit de tine te va recomanda cu siguranță și altora.

Așadar, tratează orice client ca și cum ar fi favoritul tău, chiar dacă asta nu îți vine mereu ușor. Nu știi niciodată în ce cercuri sociale se învârte și ce orizonturi îți poate deschide. Nu uita că cea mai eficientă reclamă este aceea făcută din gură în gură.

Separă nevoile urgente de cele secundare

Un instalator demn de încredere va diferenția cu precizie nevoile urgente de problemele periferice. Dacă nu poți identifica problema urgentă, sau vei insista să rezolvi toate problemele în același timp, clientul ar putea să creadă că vrei să îl tragi pe sfoară. O metodă mai bună ar fi să îi comunici clientului toate problemele pe care le observi, indiferent de gravitatea lor. Apoi ajută-l să înțeleagă care este cea mai gravă și concentrează-te spre aceasta. Dacă persoana va observa că ai făcut o treaba bună și nu ești insistent, te va invita cu siguranță să rezolvi și celelalte probleme.

Prezintă dovezi ale problemelor observate

Nimănui nu îi place să fie păcălit, cu atât mai puțin clienților care au de scos bani din buzunar. Ferește-te să dai impresia că vrei să îi furi. Atunci când identifici o problemă nu încerca să sperii clientul doar pentru a te lăsa să o rezolvi și să poți fi plătit. S-ar putea ca acea persoană să nu îți mai solicite serviciile și să te și vorbească de rău.

În schimb, ajută-l pe client să înțeleagă de ce o problemă trebuie rezolvată, prezentând dovezi concrete. Invită clientul să observe ce ai văzut și tu în timpul inspecției și vorbește-i în termeni nu foarte complicați despre problemă. Asigură-te că persoana care te-a angajat a înțeles foarte bine care este problema și de ce trebuie să acționezi.

Fii un profesionist!

Aici intră mai multe aspecte, de la trusa ta de scule până la cei 7 ani de acasă. Clienții sunt foarte atenți la instrumentele cu care lucrezi. Nu ar trebui să îi rogi pe ei să îți aducă sculele necesare sau să le cumpere pentru tine. Trusa ta ar trebui să fie complet echipată cu toate instrumentele de care ai nevoie, de la scule mari, la accesorii mai mici cum sunt cele pe care le găsești aici: https://www.nicometaltub.ro/flanse-plate.

Nu întârzia! De obicei clienții care te sună se confruntă cu o urgență pe care abia o pot ține sub control. Dacă ai spus că ești disponibil, ar trebui să ajungi acolo în cel mai scurt timp posibil fără alte opriri. Folosește un limbaj plăcut și manierat cu clasicele formule de salut și de respect. Lucrează curat. Atât tu, cât și hainele și trusa de scule trebuie să fie ordonate și curate. Clientul nu trebuie să fie nevoit să facă prea multă curățenie din cauza ta.

Oferă garanție

Dacă vrei să impresionezi clienții, oferă garanție pentru munca ta. Spune-le că dacă apar defecțiuni te pot suna pentru a repara pe gratis ceea ce s-a defectat acolo unde se presupune că ai reparat ceva. Este firesc să comiți erori, dar dacă ești dispus să le corectezi pe gratis, clienții impresionați îți vor face reclamă bună, și este posibil să îți lase și un bacșiș, dacă sunt de treabă. (P).


Mangalia News, 21.12.2018.


LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm scrieți comentariul
Vă rugăm să scrieți numele dvs. aici

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.