LITTLE VETS WITHOUT BORDERS
Micii veterinari fără frontiere, proiect eTwinning al Şcolii Gimnaziale „Sfântul Andrei” din Mangalia

0
966

LITTLE VETS WITHOUT BORDERS. În anul 2007, anul aderării României la Uniunea Europeană, Şcoala Gimnazială „Sfântul Andrei” din Mangalia a deschis seria proiectelor eTwinning – activităţi în parteneriat, cu participare a şcolilor din toată Europa. Primul proiect al şcolii noastre a fost în limba engleză, iniţiat şi derulat de prof. Soare Angela în anul 2007 – The Landscapes of Our Childhood (Peisaje ale copilăriei noastre), în parteneriat cu elevi din Italia.

De atunci şi până astăzi, calitatea activităţilor derulate de tot mai mulţi profesori, părinţi şi elevi a crescut, pe baza cursurilor şi a experienţei dobândite. Dovadă stă numărul mare de Certificate Europene de Calitate, obţinute de-a lungul anilor de profesori şi învăţători ai şcolii noastre, care au accesat această platformă educaţională.

În anul 2018 proiectele eTwinning sunt desfăşurate în limbile română, engleză, franceză, italiană şi turcă, iar numărul şcolilor din ţară şi din Europa, parteneri în activităţile noastre şcolare şi extraşcolare, a crescut impresionant.

Unul dintre proiectele cu cei mai mulţi parteneri europeni, în 2018, este cel iniţiat şi derulat, în limbile română şi engleză, de către prof. înv. primar Bozianu Mariana şi prof. lb. engleză Soare Angela.

Proiectul se numeşte „LITTLE VETS WITHOUT BORDERS” (Micii veterinari fără frontiere) şi se adresează copiilor de la clasa IA, de la Şcoala „Sfântul Andrei” şi copiilor de aceeaşi vârstă din Catalonia (Spania), Ucraina, Finlanda, Armenia, Bulgaria, Turcia, Polonia şi Italia.

Constituite în perechi de profesor-învăţător, cadrele didactice implicate au respectat programul iniţial propus de către prof. Iolanda Moya din Catalonia (Spania), dar au iniţiat şi activităţi proprii, în funcţie de specificul ţării de provenienţă. Obiectivul principal al proiectului a fost comunicarea verbală şi non – verbală între copii din zone europene diferite, pe tema animalelor domestice şi sălbatice.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Elevii din ţările participante şi-au ales un nume şi un logo şi au fost împărţiţi în regate de diferite culori, cu diferite sarcini de lucru. România a ales ca simbol un „Funny Parrot” (papagal amuzant), în timp ce colegii lor au ales: Fluffy Rabbits (iepuraşii pufoşi) – Ucraina, Little Hamsters (micii hamsteri) – Catalonia (Spania), Super Bears (super ursuleţii) – Finlanda, Pretty Kitties (pisicuţele drăguţe) – Turcia, Curly Dogs (căţeluşii cârlionţaţi) – Bulgaria, Tender Fawns (căprioarele blânde) – Armenia, Little Sparrows (vrăbiuţele mititele) – Italia şi Cute Hedgehogs (ariceii drăgălaşi) – Polonia.

Activităţile, extrem de diverse, au implicat părinţi, profesori şi copii. Cele mai atractive, pentru copii, au fost: lecţiile online între grupuri şi ţări pereche (elevii au învăţat vocabular legat de descrierea animalelor, hrană şi condiţii de viaţă), jocurile online create de profesori (kahoot, puzzles, quizz, four-flash, …), concursurile online (photorace, colorillo, guessing, word clouds, …) şi acţiunile în cerc (pe rând, elevii au îndeplinit anumite sarcini, în ordinea intrării în spaţiul on-line).

Împărţiţi pe regate şi culori, elevii au adunat informaţii şi au creat o enciclopedie a animalelor, în Google Presentation, cu date despre habitate, hrană, obiceiuri, înfăţişare, imagini inedite ale animalelor alese de ei.

Printre cele mai emoţionante momente sunt de amintit: strângerea de hrană pentru căţeii de la biobaza Mangalia, ca dar de Crăciun, vizita la medicul veterinar (cabinet Smartpet Farm, dr. Pistol Dragoş – căruia îi mulţumim pentru impresionantul curs oferit copiilor, dar şi pentru răbdare şi mult suflet), adoptarea de către copiii din Catalonia a pisicilor Blacky şi Angel, care au devenit mascotele proiectului, schimbul de experienţă în ajutorarea animalelor fără adăpost (construirea de căsuţe pentru păsări în Ucraina, Turcia şi Finlanda, adoptarea a trei broscuţe ţestoase părăsite de stăpân în Italia – Tarta, Ruga şi Connie), dar şi înregistrarea unui cântec în limba engleză, compus de copii (muzică şi versuri), în format audio şi video.  

Cel mai inedit punct de lucru al acestui proiect este Smarty, mascota papagal a şcolii noastre (construită manual de bunicuţa unei eleve), care a traversat Europa pentru a trimite poveşti româneşti despre animalele din regatele proiectului, dar şi pentru a aduce în România poveştile altor popoare. La întâlnirea cu Smarty, copiii din şcolile partenere au râs la venire şi au plâns la plecare, despărţirea fiind extrem de emoţionantă.

Profesorii s-au întâlnit în 6 conferinţe online şi 4 grupuri de lucru online, în care au iniţiat, planificat şi pus în practică activităţi de predare, consolidare şi evaluare extrem de diverse şi originale, din perspectiva unor curricule diferite, metode folosite şi instrumente de lucru.

Produsele proiectului sunt: 4 ebooks create de elevi şi profesori, înregistrări audio şi video ale lecţiilor şi conferinţelor on-line dar şi a cântecelului de grup, 10 filme de prezentare, 5 prezentări Google, 10 jocuri de platformă, un cântec de grup – fişier audio şi video, prezentări în diverse formate online.

La fel ca alţi colegi din ţările partenere, diseminăm aceste informaţii pentru a lărgi aria de abordare a noilor metode şi instrumente de lucru în învăţământ şi ne exprimăm regretul pentru faptul că şcolile noastre nu beneficiază de mijloacele tehnologice performante din alte zone ale Europei.

Cea mai importantă achiziţie a acestui tip de proiecte rămâne ideea de lucru în parteneriat, deschiderea către idei noi prin folosirea limbii engleze ca limbă de comunicare, schimbul de experienţă extrem de interesant pentru elevi, părinţi şi profesori, folosirea instrumentelor IT încă din clasele primare, deschiderea către cultura tehnologică, abordarea cross şi transcurriculară a subiectelor din programa şcolară, deschiderea apetitului pentru aflarea de informaţii prin citit, dar şi prin exprimentare, cultivarea grijii pentru mediu şi educaţia ecologică, iniţierea atitudinii cetăţeneşti şi civice, lucrul în echipă şi, nu în ultimul rând, ataşamentul pentru valorile ţării materne.   

Prof. Soare Angela,
Şcoala Gimnazială „Sf. Andrei”,
Mangalia, jud. Constanţa.  


Mangalia News, Luni, 28 mai 2018.


 


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply