Credeați că primăria v-a uitat? Nimic mai fals: se anunță opt luni de cântec, joc și voie bună. Nota de plată? Circa 1,6 milioane de lei!

0
1094

Editia de Sud: Nicio manifestare destinată atragerii turiștilor pe litoralul sudic nu face parte din lista de evenimente planificate pentru următoarele opt luni ale anului, de către Primăria Mangalia. Asta dacă nu punem la socoteală Campionatul de baby și minibaschet, care nu poate fi, nici pe departe, considerat un eveniment de genul celor gustate de românii care vin să se relaxeze pe litoral.

Pentru corecta informare a cititorilor noștri, vă prezentăm în ordine cronologică evenimentele concepute în laboratoarele primăriei, pentru distracția mangalioților, mult prea nemulțumiți de transformarea urbei într-un orășel prăfuit, de provincie, lipsit de forfota de spectacole estivale cu care era obișnuit în urmă cu ceva ani.

După ce „Tunning Fest”, o expoziție de mașini mai mult sau mai puțin tunate, sosite de prin țară, a scos din buzunarul municipalității 50.000 de lei, iată că, pe tot parcursul lunii mai, aflăm că absolvenții (nu se specifică dacă este vorba despre elevii de clasele a VIII-a sau a XII-a) se vor distra de minune la un bal cu totul și cu totul destinat lor!

Evenimentul „Balul Absolventului” are descriere vagă, “rimă” așișderea: “locație și spectacol cu un artist consacrat, pentru segmentul de vârstă adresat”. Noi spunem că, pentru cei 60.000 de lei, ar fi fost binevenite și ceva amănunte despre fulminantul spectacol, nu de alta, dar trece luna mai și elevii ar putea rămâne cu impresia că au pierdut show-ul anului, dedicat lor.

S-a decis: manifestările dedicate Zilei Copilului, cu spectacolele de stradă, vor fi reluate. Buget total – 50.000 de lei, propuși inițial de primărie, la care s-au adăugat alți 50.000 de lei, la inițiativa consilierului local prof. Mihai Sorin. Total – 100.000 de lei, în care clovnii, baloane de săpun și artiștii, consacrați sau nu, sunt incluși în preț.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Festivalul Interetnic, ce va avea loc pe 23 iunie, va umple Mangalia de artiști populari. Cine va avea răbdare, pe parcursul unei singure zile, să îi urmărească, trebuie să știe că bugetul alocat de primărie pentru manifestare este de 50.000 de lei.

Liga Națională de baby și mini-baschet, derulată în perioada iunie-iuie, are un buget generos, de 100.000 de lei, bani proveniți atât de la bugetul local, cât și din taxa de promovare.

Europa FM Live pe Plajă (26-28 iulie), unde Primăria Mangalia este doar gazdă, va scoate de la buget numai 10.000 de lei, bani folosiți pentru amenajarea spațiului în care vor avea loc concertele.

Diplomele, cupele, medaliile, premiile (adică mai tot de ceea ce se poate ocupa un furnizor serios de materiale promoționale), alături de artiști și artificii, toate incluse în manifestarea Ziua Marinei, vor scoate din buzunarul pântecos al primăriei, alimentat de taxa de promovare, circa 130.000 de lei,

50.000 de lei au fost alocați pentru evenimentul “10 ani de la reabilitarea Moscheei Esmahan Sultan”, după ce, inițial, bugetul fusese de “zero” lei. Suma a fost propusă de consilierul local Ozghiun Menabit. În urmă cu zece ani, pe 28 august, se încheiau lucrările de reconstrucție a celei mai faimoase geamii din țară, reabilitată din banii afaceristului Çapa Tunç.

Zile care mai de care mai vesele și mai costisitoare vor lumina cenușiul Mangaliei în ultima parte a anului: Ziua Pensionarului (1 octombrie) – 40.000 de lei, Zilele Toamnei – 10.000 de lei, Ziua Armatei – 3.000 de lei, Ziua Dobrogei (14 noiembrie) – 50.000 de lei, Ziua Națională a României – 70.000 de lei, dar și Orășelul Copiilor, care beneficiază, anul acesta, de o sumă mai mult decât generoasă de la bugetul local: 200.000 de lei!

Aflăm cu surprindere, din lista evenimentelor îndelung gândite la Primăria Mangalia, că, încă de la începutul anului, mangalioții ar fi putut să beneficieze de plimbări pe banii statului! Turism ecumenic se numește inițiativa edililor noștri și presupune “Transport pentru cetățenii Municipiului Mangalia la bisericile, mănăstirile și geamiile din județ și din țară” (…).

Nu știați de această idee pusă, probabil, deja în practică­? Nu-i nimic, mai aveți timp să fiți turist ecumenic până la finalul anului, când se încheie ediția 2018 a acestei inițiative demne de toată lauda. Bugetul alocat din banii contribuabililor? 200.000 de lei! Organizatorul? Primăria Mangalia, instituția publică unde puteți cere și amănunte referitoare la pelerinajele către sfintele locașuri de cult.

Și, pentru a închide gura cârcotașilor, vă aducem la cunoștință că, în ciuda aparențelor, Mangalia ESTE promovată turistic, în țară și peste hotare. Și nu oricum, ci cu ajutorul unui buget record pe lista evenimentelor de anul acesta: 300.000 de lei, bani cu care vor fi “amenajate standuri și achiziționate materiale de promovare”. Cu siguranță, tot de la un furnizor serios de materiale… promoționale!

Acestea fiind zise, tragem concluzia că, dacă turiștilor nu le va conveni că nu vor beneficia, pe parcursul sezonului, decât de programul: “apă, soare și mâncare” (de entertainment să se ocupe cine are bani și vrea turiști: Mamaia, Costineștiul și Vama Veche), nu același lucru îl putem spune despre mangalioți.

Cu un buget total de circa 1,6 milioane de lei (cam atât ne-a ieșit la socoteală de pe lista de evenimente), aceștia ar trebui să se declare, în sfârșit, mulțumiți că primăria nu i-a uitat, așa cum s-ar putea crede și că se preocupă de buna lor dispoziție. (editiadesud.ro, 08.05.2018).



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply