Coreenii de la DSME au renunțat la 830 de milioane de dolari, pentru a scăpa de șantierul naval Mangalia

0
1962

Coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) au renunțat la o creanță de 830 de milioane de dolari pe care o aveau de recuperat de la Daewoo Man­galia Heavy Industries (DMHI), companie care opera șantierul naval Mangalia. DSME a acceptat suma de 10.000 de dolari în schimbul creanței pentru ca negocierile de vânzare către Damen să se concretizeze printr-o tranzacție, reiese dintr-un raport publicat pe Bursă de compania de stat care urmează să preia pachetul majoritar al șantierului naval.

Coreenii de la DSME au decis să vândă pachetul majoritar de acțiuni al DMHI către grupul olandez Damen, care a acceptat să cedeze 2% din acțiuni statului român, astfel încât acesta să redevină acționar majoritar. Cesiunea se va face cu titlu gratuit și nu va fi condiționată în alt mod, reiese din documentul citat. Un punct sensibil al negocierilor dintre DSME și Damen l-a reprezentat datoriile pe care șantierul naval Mangalia le acumulase față de compania-mamă din Coreea.

Din hotărârile Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor ”Șantierului Naval 2 Mai” Mangalia (compania prin care statul controla 49% din șantier, urmând ca procentul să ajungă la 51%) reiese că datoria DMHI către DMSE, în valoare estimată de aproximativ 830 de milioane de dolari, va fi cesionată de coreeni către Damen în contravaloarea sumei de 10.000 de dolari, potrivit negocierilor dintre cele două părți.

După cesiunea pachetului de 2% din acțiuni către statul român, Damen se obligă să cesioneze către compania de stat 51% din valoarea creanței, reprezentând aproximativ 423 de milioane de dolari, în schimbul sumei de 5.100 de dolari.

Citiți și: Ce urmează să se întâmple cu șantierul naval din Mangalia, după ce statul român a redevenit acționar majoritar

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Ulterior cesiunii operate, fiecare din părți va proceda la conversia în acțiuni a creanței sale. Majorarea de capital la Societatea mixtă se va face prin achiziționarea a câte o acțiune de fiecare din părți la valoarea nominală, urmând ca diferența până la valoarea creanțelor să fie considerată primă de capital.

Practic, coreenii au renunțat la creanță în schimbul a 10.000 de dolari, iar Damen și statul român vor renunța la creanță, transformând-o în acțiuni la viitoare companie care va opera șantierul naval Mangalia. NewMoney a scris la începutul lunii că în urma negocierilor dintre cele două părți, înțelegerea la care s-ar fi ajuns a fost de așa natură încât datoriile foarte mari ale șantierului naval Mangalia să nu greveze asupra noii societăți mixte la care statul va deține pachetul majoritar de acțiuni.

În ceea ce privește managementul companiei care va opera șantierul naval Mangalia, olandezii de la Damen s-au arătat interesați să fie cei care asigură conducerea.

Citiți articolul integral aici.



piese-auto-mangalia.ro



Leave a Reply