Statul român ar fi ajuns la un acord cu Damen (Olanda), pentru asocierea la Șantierul Naval Mangalia

0
2807

Dezvaluiri.ro: Starea de incertitudine privind soarta Șantierului Naval Mangalia se apropie de sfârșit. Se pare că statul român (acționar cu 49 la sută) ar fi reușit să îi convingă pe olandezii de la Damen Shipyards (care dețin în România Șantierul Naval Galați) să intre într-o asociere în care partea română să devină majoritară.

În ultimii ani, situația economică a Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI) s-a depreciat. Din cauza scăderii numărului de contracte, veniturile angajaților au scăzut (s-a diminuat numărul de ore suplimentare) și o mare parte din meseriași au plecat la alte șantiere din România sau străinătate.

Încă din urmă doi ani, coreenii au inițiat negocieri cu Damen, pentru a le vinde pachetul de 51 la sută pe care îl dețin în cadrul companiei. Reprezentanții Damen au avut și întâlniri informale la șantier cu sindicaliștii, promițându-le majorări salariale de 20 de procente, în cadrul noului contract colectiv de muncă.
Statul vrea pachetul majoritar

Negocierile dintre părți s-au blocat însă, atunci când statul român a anunțat că dorește să își exercite dreptul de preempțiune, menționat în contractul inițial. Această clauză obliga compania din Coreea să facă prima ofertă de vânzare statului român.

A urmat declarația surprinzătoare a fostului premier Mihai Tudose, care a spus că statul ar trebui să răscumpere cele 51 la sută din acțiuni și să administreze șantierul: “Trebuie să facem nişte fregate şi poate le facem noi. Că alţii le-ar fi putut face. Să facem şi mentenanţa la noi. Poate facem şi o bărcuţă acolo. Dar nu e posibil cu atâta Dunăre şi mare să nu aibă ţara un şantier naval”.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Această declarație a fost dur criticată de specialiști, dar și de către sindicaliștii de la Daewoo Mangalia, care consideră că această variantă este una utopică.

Ulterior, statul român a inițiat negocieri cu Damen încercând să obțină pachetul majoritar din companie, variantă refuzată inițial de către olandezi. În această dezbatere s-au implicat și o serie de Parlamentari constănțeni, care le-au cerut reprezentanților guvernului să urgenteze rezolvarea problemei, pentru că muncitorii părăsesc șantierul, problemele sociale din Mangalia și împrejurimi se acutizează, iar administrația locală a pierdut deja sume importante la buget.

În orice variantă, cel târziu pe 7 martie situația se va lămuri, aceasta fiind ultima zi în care statul își poate exercita dreptul de preempțiune.

Continuarea, în dezvaluiri.ro/investigatii/ancheta, Luni, 26.02.2018.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply