Statul român deține aproape jumătate din acțiunile companiei Daewoo Mangalia Heavy Industries. Șantierul naval care pierde aproape 200.000 de euro pe zi

1
456

daewoomangaliaheavyindustries

Daewoo Mangalia Heavy Industries ­raportează în fiecare an pierderi financiare extrem de mari. Sindicaliștii se tem de faliment.

Mangalia și localitățile din jurul ei depind de șantierul na­val din zonă. Daewoo Man­galia Heavy Industries (DMHI) este cel mai mare constructor de nave din Ro­mâ­nia, cel mai mare angajator din sudul litoralului și unul dintre cei mai mari din țară. 2.585 de persoane lucrau în cadrul acestui şantier anul trecut, dar acestora li se adaugă cel puțin tot atâția subcontractori. Fără DMHI, Mangalia moare puțin, din punct de vedere economic.

De câțiva ani, situația finan­ciară a șantierului este gravă. Cel puțin asta reiese din cifrele raportate la Ministerul Finanțelor. Potrivit bilanțurilor depuse, în ultimii șase ani compania a lucrat numai pe pierdere. S-au strâns în total pierderi de 1.761.873.852 lei, ceea ce înseamnă 824.847 lei pe zi, adică 184.943 euro pe zi. Și numărul angajaților a scăzut drastic. În 2010 DMHI avea 3.451 de angajați, pentru ca în prezent să aibă, cum spuneam, cu aproape 1.000 mai puțin. Iar anul acesta nu s-au făcut nici disponibilizări, nici angajări.

Întârzieri în producție

Un raport intitulat „4th quarter – Special achievement operation plan / Trimestrul 4 – Planul special operațional de achiziții“ avertizează că din aprilie 2017 numărul de comenzi în cadrul șantierului ar urma să scadă drastic.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

„Organizația de planificare și urmărire a producției din cadrul societății noastre a redactat un material prin care prezintă principiile pri­vind obiectivele organizației în vederea recuperării parțiale a unor întârzieri cumulate ale producției, înregistrate până la finele lunii august 2016, față de planul anual de fabricație. Acest document prezintă și concentrează eforturile și logistica societății numai pentru anumite proiecte, care se află în stadiile tehnologice în cursul trimestrului IV și care ar trebui să își accelereze volumul de realizări, fără a include viitoare proiecte ce vor intra în respectivele etape tehnologice în cursul anului 2017“, se arată în răspunsul primit de „România liberă“ de la DMHI. Ideea că nu ar exista comenzi anul viitor este falsă – susține conducerea companiei.

Cum arată anul 2017

În ciuda pierderilor financiare, șantierul naval din Mangalia lucrează și are comenzi. „Comenzile actuale ale șantierului sunt în număr de 11 nave co­merciale: petroliere cu capa­citate între 112.000 tdw și 156.000 tdw. Dintre cele 11 nave, două urmează a se livra în cursul anului 2016, iar celelalte nouă constituie portofoliul contractual existent al anului 2017. Societatea noastră poartă o serie de negocieri privind viitoare relații comerciale, în diverse stadii și își va definitiva viziunea strategică privind orienta­rea business-ului după anul 2018 până la finele acestui an“, au precizat reprezentanții DMHI pentru „România liberă“.

În 2015 s-a cerut lichidarea

Continuarea, în romanialibera.ro

Un articol semnat de Cristian Hagi, 11 octombrie 2016.



piese-auto-mangalia.ro



1 COMENTARIU

  1. Ma intreb si eu ca un necunoscator: Cum este posibil sa inchei contracte, din moment ce lucrezi in pierdere? Cine ar semna contracte, cand tu esti aproape falimentar? Ce incredre au cei care vin ca sa comande executia navelor ?????

Leave a Reply