Ozzy Menabit: PROIECT Modalitatea de rezolvare a problemelor cetățenilor în relația cu Primăria Mangalia – propunere

1
748
primariamangalia
PROIECT PENTRU PROBLEMELE CETĂȚENILOR CU PRIMĂRIA – propunere.

     Comisiile de specialitate să își facă pagină oficială. Cetățenii care depun cereri, reclamații, solicitari etc. catre primarie, să transmită online numărul de înregistrare către comisia la care trebuie să ajungă.

     Unul din cei 7 consilieri din comisie, după cum îi vine rândul, se va ocupa să urmărească parcursul cererii cetățeanului: la ce departament se află, care este stadiul, ce persoană este responsabilă etc. și transmite online informațiile: “Cererea cu nr. xxxxx se află la departamentul de urbanism și nu a primit aviz deoarece arhitectul șef vorbește la telefon cu fetele câte o oră, necatadicsind să vină la ședințele consiliului local cand este solicitat, nerespectând legea.” Sau, în ce stadiu se află solicitarea cetățeanului, etapa de rezolvare.

     După ce ajunge în comisia de specialitate, rezultatul avizării să fie publicat online: “Cererea nr. xxxxxx a primit aviz favorabil sau nu a primit aviz favorabil….”, astfel că în caz de aviz favorabil cetățeanul să poată solicita primarului să inițieze proiect HCL pentru a fi supus aprobării în ședința de consiliu local. 

     Activitatea comisiilor de specialitate devine transparentă, în favoarea cetățenilor. Funcționarii primăriei vor fi ajutați de către consilieri să îmbunătățească activitatea primăriei.

     În activitatea Comisiei Sociale, Învățământ, Sănătate, Culte, am constatat următoarele: 

     Cetățeanul depune o cerere la primărie, la registratură și primește un număr de înregistrare. In funcție de problemă, cererea este înaintată către departamentul de resort: urbanism, juridic, serviciul social, poliția locală, mediul de afaceri (autorizații) etc.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Dacă solicitarea cetățeanului trece de aceste departamente ale primariei, ajunge și pe masa comisiei de specialitate formată din consilieri, pentru deliberare si avizare.

Practic, în mapa comisiei apare doar ce ne dă executivul. La ultima ședință, mapa comisiei Sociale era goală, ca și cum nimeni din orașul nostru nu are nicio problemă sau o solicitare de rezolvat.

Cele mai multe cereri ale cetățenilor se împotmolesc undeva pe drumul birocrației. Persoane puse pe funcții în aparatul primarului (multe fără a îndeplini criteriile necesare funcției) decid pentru problemele cetățeanului.

Am mai constatat că, chiar dacă persoanele aflate in funcții au experiență și sunt capabile, sunt obligate să respecte modul de lucru si ordinele primarului, sau ale apropiaților d-lui primar. Apropiați care nici nu au funcții în primărie, dar au acces peste tot.

Funcționarii care atenționează greșelile sau nerespectarea procedurilor, sunt chemați în privat și li se solicită să-și dea demisia. Pe această cale rog funcționarii care au fost constrânși să demisioneze sau li s-a cerut să demisioneze, să mă contacteze pentru asistență.

Ceva în managementul executivului nu functionează, la nivel de conducere, deoarece primăria nu este funcțională la parametrii firești: societățile comerciale din stațiuni nu au primit autorizațiile de functionare, nu se obțin autorizații de construcție, la mapa de lucru a comisiilor de specialitate nu ajunge nimic din problemele cetățenilor etc.

Nici măcar nu se transmite un răspuns cetățenilor care depun cereri, reclamații, solicitări etc.

‎     Menabit Ozzy, consilier local,‎ în SOCIETATEA CIVILĂ MANGALIA, 24.08.2016.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


1 COMENTARIU

  1. Domnule Menabit, ce ziceţi de o variantă mai simplă?
    O interfaţă unitară on-line, accesibilă direct publicului, care să conţină:
    1. “Anunţuri de interes public”, unde să se publice toate sondajele, consultările populaţiei în diverse chestiuni (PUZ-uri, PUG etc, gunoi)
    2. “Sesizări de interes public” unde “să dea cu capul” toţi nemulţumiţii
    şi
    3. “Stadiul solicitărilor”. Cererile depuse de cetăţeni să poată fi urmărite de către public. Un fel de registratură electronică, folosită şi completată de funcţionarii din primărie, accesibilă publicului printr-o metodă de vizualizare read-only, pe tematici/specialităţi, care să conţină numărul cererii, obiectul, compartimentul, stadiul şi motivul, dacă sînt necesare documente în completare. Aşa se poate vedea exact unde zace cererea.

    PS
    Numai să nu-l lăsaţi tot pe primar să aleagă firma de soft…

Leave a Reply