VĂ BATEŢI JOC? Firma care cică repară Podul Agigea NU MAI MIŞCĂ UN PAI!

0
860

pod_agigea (Small)

Calvar cu repetiţie! Încă o restricţie de circulaţie.

Podul Agigea „gâfâie”, de 6 ani de zile, sub povara incompetenţei autorităţilor care nu au reuşit, nici până la această dată, să îl repare şi să îi redea fluiditatea de odinioară. În continuare, pe pod se circulă cu restricţii, cu benzi sugrumate de separatoarele de drum care te obligă să rulezi cu maximă atenţie, iar dacă nu cunoşti ruta alternativă, ai şansa ca la final de săptămână să te nimereşti în ambuteiaje care îţi consumă nervii, combustibilul şi timpul!

Compania de Drumuri a anunţat că se prelungesc restricţiile pe podul de la Agigea (cel vechi), iar situaţia a devenit „obişnuită” pe timpul verii, atunci când pe litoral sosesc turiştii. În aceste momente, traficul devine cumplit, iar cu această ocazie nu putem să nu ne reamintim că podul a fost poriectat în 1980 de 15 specialişti, iar construcţia lui a durat 3 ani şi ceva! În urmă cu câţiva ani, s-a constatat că, din cauza traficului tot mai intens şi consistent (număr tot mai mare de maşini), hobanele podului (firele de susţinere) au început să cedeze.

Specialiştii „lui peşte” ai momentului au găsit însă de cuviinţă să asfalteze în mai multe rânduri, îngreunând şi mai mult traficul, pentru ca apoi să decoperteze, apoi să pună luminiţe pe pod (pentru decor!), iar ulterior, în disperare de cauză, să constituie comisii de analiză a situaţiei, să restricţioneze traficul şi să toace bani cu nemiluita! De 6 ani, un constructor se chinuie să repare ce parcă nu mai poate fi reparat (sau poate nici nu e necesar, ori, varianta doi: mai bine construim un alt pod!).

De dată recentă, constructorul care ne anunţa, de câteva sezoane încoace, prin intermediul Companiei Naţionale de Drumuri, că a mai cedat o hobană, a mai fost înlocuită alta etc., şi-a strâns „sculele” şi a plecat, după cum se poate observa cu ochiul liber. Chestionat pe acest subiect, primarul din Agigea, Cristian Cârjaliu, a declarat că, din câte a auzit, constructorul nu mai mişcă un pai la pod fiindcă… nu ar mai fi fost plătit! Însă, a adăugat edilul, pentru că situaţia a devenit insuportabilă, a transmis adrese în atenţia Ministerului Transporturilor, dar şi a Preşedinţiei României! (click pe documente!)

Cât costă, cine face lucrarea şi când ar trebui să fie gata

Amintim că, în vara lui 2012 s-a luat decizia de punere în siguranţă a podului hobanat, în două etape. Prima, montarea de hobane provizorii, în acest sens fiind necesară realizarea unui colier metalic, de 40 tone greutate, în jurul pilonului, la partea superioară a acestuia. De acest colier s-au fixat hobanele provizorii. Etapa a doua presupune schimbarea hobanelor existente. Valoarea finală a contractului ar putea ajunge la 11-12 milioane euro, cu schimbarea hobanelor. Ultimul termen avansat de CNADNR pentru terminarea lucrărilor este luna aprilie 2017. Contractul pentru repararea podului a fost semnat în octombrie 2010 cu firma austriacă Bilfinger Berger Baugesellschaft şi avea o valoare de 3,8 milioane euro. Podul Agigea este parte a unui lot de poduri dunărene ce ar fi trebuit reparate cu ajutorul unui împrumut BEI.

Anunţ de ultim moment: încă o restricţie; iată rutele ocolitoare

Continuarea, în replicaonline.ro, Luni, 1 august 2016.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Follow us: MangaliaNews PunctRo, to Facebook and @MangaliaNews, on Twitter





Piese auto și accesorii pentru toate tipurile de autoturisme, în Mangalia, lângă Casa Tineretului:
piese-auto-mangalia.ro



Locuri de munca in Mangalia:
Jobs by neuvoo.ro



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply