Edilul Cristian Radu: „Când am intrat în Primărie, la Juridic, uşa era încuiată, iar actele, îndesate în saci!”

1
651

farmec.ro
carturesti.ro%20

radu-cristian

Ales în urmă cu trei ani, primarul Mangaliei, Cristian Radu a strâns de partea sa, deopotrivă, laude şi critici din partea cetăţenilor, mare parte a acestora votându-l cu speranţa că municipiul va fi revigorat. Lăudat de unii, blamat de alţii, edilul se află în ultimul an al acestui mandat, moment prielnic pentru o sinteză a proiectelor începute, a celor aflate în curs de desfăşurare, cât şi a celor care abia încep să se contureze.

  • Este bine să fii primar în România?
  • Câtă vreme legislaţia nu te ajută, ci blochează anumite proceduri, iar oamenii din subordine nu sunt competenţi şi nici nu poţi lua măsuri legale pentru a-i înlocui, da, pot să spun că este foarte greu să faci o administraţie fluentă.
  • Care sunt piedicile care v-au afectat direct în momentul în care aţi intrat în Primărie, în vara anului 2012?
  • Sunt atât de multe, încât v-ar lua câteva zile să le consemnaţi. Voi face însă referire la câteva, în special la cele care mi-au blocat şi întârziat proiectul conceput iniţial pentru bunul mers al municipiului. Când am intrat în Primărie, am fost şocat să constat că unul dintre birourile de la Juridic era încuiat, cheia, dispărută, fiind nevoiţi să forţăm încuietoarea pentru a intra. În interior, actele zăceau pe jos în nişte saci, datele din calculatoare erau şterse, astfel că ne-a luat câteva luni să descâlcim mersul hârtiilor, să le găsim o logică. Multe dintre actele importante, arhive, nu au fost găsite nicidată, cea ce ne împiedică să îndreptăm lucrurile greşite care s-au aprobat şi mă refer în special la Urbanism. Nu ştiam cine sunt proprietarii multor terenuri din staţiuni şi nici modalitatea prin care s-au ridicat sute de construcţii pentru care nu existau autorizaţii. Am descoperit foarte multe nereguli, astfel că mulţi dintre agenţii economici văduvesc bugetul local de sume considerabile de bani. Au fost încheiate contracte de asociere păguboase pentru oraş şi vă pot da numai un singur exemplu din sutele existente. Există un teren cu o suprafaţă de 8 hectare situat în staţiunea Olimp atribuit fără licitaţie publică printr-o HCL unei firme. Pe acel teren, pentru care s-a plătit suma de 500.000 de dolari, în rate, pe o durată de 6 ani, nu s-a construit nimic, deşi, poate, în momentul atribuirii se avea în vedere un proiect. Ulterior, terenul a fost vândut unei alte societăţi la preţul de 8 milioane de euro, astfel că vă imaginaţi câţi bani a pierdut bugetul local. O altă pierdere însemnată a fost cauzată de trecerea în acte a unui hotel ca şi casă de locuit, tocmai ca impozitul plătit să fie minim. De asemenea, s-au dat prin intermediul unor contracte, terenuri cu suprafeţe mari la Steaguri sau în Venus pe care s-au ridicat chioşcuri din tablă, terase, restaurante, pentru care agenţii economici achită sume infime. În schimb, la închiriază contra a zeci de mii de euro. Aşa se întâmplă şi la Adras, pe teren se plătesc 240 euro/an, dar când vine circul se închiriază cu 15.000 de euro pentru două luni. Potrivit Curţii de Conturi, anual, s-au pierdut din aceste contracte prost redactate 3,5 milioane de euro. Peste 1000 de construcţii nu au fost înregistrate la Taxe şi Impozite, s-a construit ilegal ani la rând.

Mai sunt nemulţumit de o bună parte a personalului angajat. Sunt oameni care nu fac nimic, al căror raport de activitate stârneşte râsul, dar pe care nu am cum să-i îndepărtez din administraţie, deoarece Legea 188/1999, privind Statutul funcţionarilor publici, nu îmi permite. Consider că ar trebui schimbată legea, că personalul ar trebui ales de către primar, iar la final va răspunde pentru nerealizări împreună cu acesta în faţa cetăţenilor.

  • Ce vă reproşează cetăţenii?

Citiți continuarea în editiadesud.ro, 12.08.2015.


piese-auto-mangalia.ro

farmec.ro


1 COMENTARIU

Leave a Reply