Cum vor arăta plajele din Constanţa după lucrările de stopare a eroziunii costiere

0
1007

cumvorarataplajeleconstanta

Aproape patru milioane de metri cubi de nisip, 11 diguri de suprafaţă, şase diguri în apă şi peste un milion de tone de piatră vor fi folosite pentru stabilizarea falezelor de pe litoralul românesc şi mărirea plajelor. 

Lucrările pentru stoparea eroziunii costiere au început încă de anul trecut, însă abia acum încep să fie vizibile. La mai bine de un an de la demararea acţiunilor de lărgire a suprafeţei plajelor, firma care realizează lucrările, Van Oord, poate să facă primul bilanţ. „Primele diguri submerse au fost terminate. În zona Tomis Nord, se lucrează la digul emers, cel submers a fost terminat şi estimăm că vom începe înnisipările în luna decembrie 2014. În zona Tomis Centru, situaţia este asemănătoare şi vom face înnisipările în ianuarie 2015, iar în zona Tomis Sud, se lucrează la diguri. În primăvara anului viitor, absolut toate lucrările vor fi gata, astfel încât la începutul sezonului estival să nu ne mai vadă nimeni pe plajă”, a declarat managerul de construcţie din cadrul companiei Van Oord, Marius Stamat. 

Diguri în apă şi pe apă şi nisip adus la mal Practic, pentru a obţine o stopare a eroziunii costiere, vor fi construite diguri atât în apă, cât şi la suprafaţa apei, şi va fi adus nisip în zona plajelor. Lucrarea, al cărei beneficiar este Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea Litoral, a fost licitată în anul 2011, atribuită în 2013 şi demarată în vara lui 2013, urmând să fie finalizată în primăvara lui 2015. Contractul a fost câştigat de o asociere, formată din Van Oord, cu 67 la sută din lucrări, şi Societatea de Construcţii în Transport Bucureşti, cu 33 la sută. Van Oord realizează patru loturi, trei în Constanţa (Tomis Nord, Tomis Centru şi Tomis Sud) şi Eforie Nord, iar cealaltă societate face Mamaia Sud. În total, investiţia se ridică la aproape 170 de milioane de euro, cea mai mare parte fiind fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană. 

Tehnologie modernă Potrivit lui Marius Stamat, de-a lungul execuţiei, vor fi mobilizate numeroase utilaje, printre care o navă cu plasare laterală a pietrei, mai multe gabare, un excavator plutitor şi va fi adusă o dragă autorefulantă impresionantă, pentru a realiza înnisiparea. Piatra este adusă din cariere din Dobrogea, Sibioara şi Nicolae Bălcescu, din judeţul Constanţa, şi Cerna, din judeţul Tulcea. Nisipul este, la rândul lui, scos din Marea Neagră, dintr-o zonă situată la 12 km în larg. 

La finalizarea lucrărilor, plajele din Constanţa şi Eforie Nord vor avea cel puţin 60 de metri lăţime. „Perioada de notificare a defecţiunilor lucrării este de 12 luni, iar durata de viaţă a structurii este de 50 de ani!”, a mai adăugat reprezentantul Van Oord. 

Mai mult, in cugetliber.ro, 24.09.2014.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply