Au început lucrările de fluidizare a traficului pe strada Portului din Mangalia

0
880

Anunţate toamna trecută, lucrările de fluidizare a traficului, în zonele unde circulaţia este sufocantă, au început în urmă cu două zile. Într-o primă etapă, lucrările se execută pe strada Portului, unde va fi creată o bandă de urgenţă pe care să ruleze autoturismele care vin dispre strada Matei Basarab.

În felul acesta, conducătorii auto nu vor mai fi nevoiţi să aştepte pentru a se încadra pe strada Portului, ci vor avea acces direct. Până la amenajarea noului drum, echipele repartizate în zonă au curăţat şanţul de mizerii şi buruieni, locul gol rămas fiind umplut cu pietriş şi adus la nivelul carosabilului.

Potrivit conducerii ADPP Mangalia, proiectul mai cuprinde realizarea unui sens giratoriu la intersecţia străzii Portului cu Bulevardul 1 Decembrie 1918, singurul, de altfel, pentru care s-a dat undă verde. „Iniţial, am dorit să amenajăm mai multe sensuri giratorii, însă au existat câteva impedimente. Mai precis, am fi dorit să existe sensuri la intersecţia străzii Matei Basarab cu Portului, cât şi la intersecţia străzii Oituz cu Portului. Reprezentanţii Poliţiei şi cei de la CFR ne-au spus, însă că, fiind vorba despre un drum european, situat la mică distanţă de linia ferată, amenajarea unor sensuri nu este posibilă. Din fericire, pe bulevardul 1 Decembrie 1918 vom putea crea un sens giratoriu, zona urmând să fie inclusă într-un program de sistematizare.

Vor exista reguli noi pentru şoferi, astfel aceştia nu vor mai putea vira la stânga de pe Portului către Matei Basarab, ci vor trebui să întoarcă la sensul giratoriu din centru.

Pentru cei care circulă dinspre Matei Basarb către strada Portului, va fi amenajată o alveolă cu bandă de accelerare. Pe de altă parte, la Adiman, va fi creată o „insulă” dinspre strada Oituz care să direcţioneze, mai bine, sensurile de mers.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Tot în baza acestui proiect, vor amplasate indicatoare, acolo unde lipsesc şi se vor marca pentru o mai bună vizibilitate trecerile de pietoni”, ne-a declarat Cătălin Cornaci, directorul ADPP Mangalia.

Reguli noi pentru participanţii la trafic

Potrivit memoriului tehnic, amenajarea intersecţiei dintre strada Portului şi strada Matei Basarab va avea ca efecte: protecţia pietonilor la traversare; fluenţa şi siguranţa circulaţiei; separarea fluxurilor de circulaţie şi delimitarea părţii carosabile; reducerea unghiurilor de conflict.

Circulaţia în intersecţia străzii Portului cu Oituz va fi, de asemenea, reorganizată, tot ca urmare a traficului aglomerat, urmând să fie amplasate indicatoare rutiere în acest sens. Astfel, pentru vehiculele care circulă pe strada Portului, dinspre Şoseaua Constanţei, se va realiza, în intersecţie, o bandă suplimentară pentru virajul la stânga, necesară maşinilor care se vor deplasa pe strada Oituz, pe sensul de mers spre Ştefan cel Mare.

Pentru vehiculele care circulă pe strada Oituz, dinspre Ştefan cel Mare se va amenaja în zona intersecţiei o „insulă” direcţională care va separa „curenţii” de circulaţie de acelaşi sens, respectiv „înainte“ pe Oituz sau „la dreapta” pe Portului (pe sensul de mers spre Şoseaua Constanţei).

În urma amenajării intersecţiei dintre strada Portului şi Bulevardul 1 Decembrie 1918, circulaţia rutieră se va desfăşura astfel:

– La dus, pe sensul dinspre Şoseaua Constanţei spre Vama Veche, vehiculele se vor desprinde din traseul curent al străzii Portului pe banda de viraj dreapta a DN 39, iar la intersecţia cu Bulevardul 1 Decembrie 1918, vor ceda trecerea tuturor vehiculelor care vin din stânga, înscriindu-se apoi în traficul curent de pe această arteră;

– Tot la dus, pe sensul dinspre Şoseaua Constanţei spre Port sau strada Ştefan cel Mare, vehiculele vor accede de pe traseul străzii Portului în intersecţia cu sens giratoriu, unde vor respecta regula priorităţii de stânga;

– La întoarcere, pe sensul dinspre Vama Veche spre Port, strada Ştefan cel Mare sau Şoseaua Constanţei, vehiculele vor ajunge de pe traseul Bulevardului 1 Decembrie 1918 în intersecţia cu sens giratoriu, unde, de asemenea, vor respecta regula priorităţii de stânga.

După executarea tuturor lucrărilor, intersecţiile vor fi semnalizate cu indicatoare rutiere specifice, printre care: presemnalizare trecere de pietoni; limitare de viteză la 30 km/h; trecere pietoni, cedează trecerea etc.

Valoarea totală a acestui proiect de fluidizare a traficului se ridică la suma de 400.000 de lei, bani alocaţi de la bugetul local.

 editiadesud.ro, 30.05.2014.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply