Staţiunile din sud, o pălărie mult prea mare pentru Primăria Mangalia

0
857

Sudul litoralului s-a transformat radical în ultimii 20 şi ceva de ani, însă din păcate nu în bine. Zecile de mii de turişti români, dar şi străini, care se înghesuiau acolo vară de vară, mai sunt doar o simplă amintire. Cei care mai aleg acum staţiuni ca Venus, Saturn sau Cap Aurora sunt fie românii cu venituri destul de mici, care nu şi-ar permite un sejur în Mamaia, Năvodari sau Eforie, de exemplu, fie români care vor să retrăiască clipele petrecute acolo în urmă cu ani buni, sau turişti pentru care pur şi simplu contează doar faptul că reuşesc să evadeze, pentru câteva zile, la mare. Bineînţeles, în toate cele şase staţiuni ale Mangaliei sunt şi hotelieri care s-au străduit să ţină sus standardele, însă nu este de ajuns. Odată ce turistul iese din hotel, dă piept în piept cu realitatea: infrastructura este la pământ.

Lipsesc banii şi interesul

Principala problemă în sudul litoralului este lipsa banilor, spune preşedintele Asociaţiei Litoral – Delta Dunării, Corina Martin. Potrivit acesteia, este blamabil faptul că Guvernul refuză să se implice, de vreme ce este imposibil ca bugetul unei singure primării, în speţă Mangalia, dacă vorbim strict despre Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus şi Saturn, să poată acoperi nevoile a şase staţiuni.

„O singură primărie, care este Mangalia, care are 40.000 de locuitori, nu poate întreţine, numai din bugetul locuitorilor Mangaliei, şase staţiuni de interes turistic naţional, aşa le numeşte statul. Mamaia este întreţinută de un oraş întreg, care are de zece ori mai mulţi locuitori. Nu ai cum la Mangalia să laşi un oraş atât de mic, şi numai pe locuitorii acestuia, ca din taxele şi impozitele pe care ei le plătesc la primărie să întreţină şi şase staţiuni. Nu mai există un asemenea caz în ţară. De asta sudul nu a avut cum să se dezvolte şi să ţină pasul cu staţiunea Mamaia”, a precizat Corina Martin.

Potrivit acesteia, sudul este un rezervor uriaş, şi asta datorită numărului mare de locuri de cazare: „Nici Guvernul nu a venit, în niciun an, cu o strategie care să spună: «dezvoltăm sudul litoralului, că acolo avem foarte multe locuri de cazare, dar din păcate nu le-am creat condiţii să se dezvolte». Or, asta nu s-a întâmplat, deşi sudul concentrează două treimi din toate locurile de cazare de pe litoral. Avem acolo cel mai mare număr de locuri de cazare din întreaga zonă de litoral. Sudul este un rezervor uriaş. Doar 19.000 locuri are oficial Mamaia, şi tot restul, exceptând Eforie, sunt concentrate în sud. Totalul oficial de locuri de cazare este undeva la 100.000”.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Taxa de promovare, o soluţie

Corina Martin spune că promovarea este ce-a de-a doua problemă în sudul litoralului, aşadar implementarea taxei de promovare acolo, după modelul din Mamaia, ar putea fi o soluţie, în lipsa proiectelor de investiţii mari. Cu ajutorul banilor colectaţi s-ar putea face o campanie de promovare puternică, chiar dacă recunoaşte că problema care ar avea nevoie urgentă de rezolvare este infrastructura, şi nu promovarea.

 Continuarea, AICI.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply