Şantierul Naval 2 Mai Mangalia, raiul angajaţilor la stat: profit în prăbuşire, salarii în creştere

1
562
carturesti.ro%20

Observator de Constanța: Nu toţi directorii din industrie suferă de pe urma dificultăţilor financiare în care se află întreprinderile statului pe care le conduc. Din contră, în timp ce în unele sectoare se fac disponibilizări şi se taie capete la nivel de conducere, „scaunele calde“ de la Şantierul Naval 2 Mai prosperă. Griguţă & colegii şi-au mărit salariile, în condiţiile în care societatea are profitul în cădere liberă

S.C. Şantierul Naval 2 Mai Mangalia a rămas o oază de prosperitate pentru angajaţi. Opt persoane papă, în fiecare an, peste jumătate de milion de lei din banii statului român, fără ca să exceleze în vreun fel, pe plan profesional sau managerial. Potrivit unui raport remis de către companie pe piaţa de capital, la S.N. 2 Mai, anul trecut fondurile cheltuite cu personalul au fost de 542.145 de lei, cu 7.000 de lei mai mult ca în 2012, atunci când cheltuielile cu personalul au fost de 535.215 lei. Şi asta în condiţiile în care profitul societăţii s-a redus de trei ori, de la 507.901 lei, în 2012, la 160.398 de lei, anul trecut.

Din analiza datelor financiare, mai reiese că tot profitul din 2012 al şantierului s-a dus pe salarii, iar anul trecut situaţia s-a înrăutăţit. Fără, însă, ca cineva din ministerul de resort să se sesizeze în vreun fel. De altfel, nu este pentru prima dată când cei opt funcţionari de stat de la S.N. 2 Mai încasează bani frumoşi fără să o merite. Din 2011 încoace, indiferent care au fost performanţele societăţii, cei opt TESA şi-au încasat salariile. În niciunul dintre aceşti ani venitul anual pe cap de salariat în această unitate nu a fost mai mic de 10.000 de lei, ba chiar în creştere. Dacă ne raportăm la cifrele comunicate în 2013, fiecare salariat al şantierului a încasat peste 67.000 de lei, respectiv peste 15.000 de euro,  mai exact 1. 250 de euro lunar. Să mai zică cineva că salariile sunt mici la stat.

Deşi, aşa cum am menţionat mai sus, nu s-a remarcat în vreun fel, mini-colectivul şantierului, condus de către Ioan Griguţă, a rămas bine mersi pe funcţie.  Anul trecut, Ministerul Economiei, care deţine 93,8878% din portofoliu şantierului, l-a reînvestit, fix cu 93,8878% de voturi, pe Griguţă, alături de alţi doi administratori, la conducerea destinelor şantierului, „până la parcurgerea procedurilor prevăzute (…) privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, dar nu mai mult de doi ani“, după cum s-a arătat în raportul acţionarilor către Bursa de Valori Bucureşti. Care guvernanţă corporativă a uitat pesemne să treacă pragul şantierului, spre fericirea echipei lui Griguţă.

Şantierul Naval 2 Mai este firma care administrează acţiunile statului român din cadrul şantierului naval Daewoo Mangalia Heavy Industries. Ministerul Economiei deţine 54% din acţiunile societăţii mixte S.C. Daewoo Mangalia Heavy Industries, în timp ce restul pachetului de acţiuni revine coreenilor de la D.M.H.I.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Darius MARTINESCU, observator.ro, Luni, 5 mai 2014.

In foto: sediul SN 2 Mai Mangalia SA.


piese-auto-mangalia.ro



1 COMENTARIU

Leave a Reply