În şantierul Daewoo Mangalia, “Bomba plutitoare” Flaminia intră în reparaţii: lucrările vor fi gata la finele lunii mai – vezi galerie FOTO

0
437

Nava MSC Flaminia, sub pavilion german, distrusă parţial în urma unui incendiu în 2012 şi decontaminată în Danemarca, este pregătită pentru reparaţii. Nava portcontainer va fi reparată în aproximativ trei luni. Reprezentanţii şantierului Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) au precizat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că muncitorii urmează să îndepărteze structura de oţel avariată a corpului navei din zona magaziilor de marfă 4, 5 şi 6.

DMHI s-a angajat printr-un contract comercial să fabrice 94 de bloc – secţii noi ale structurii navei şi să execute montajul acestora în docul uscat nr. 3. Toate sistemele avariate, cablurile electrice de forţă şi comandă afectate vor fi înlocuite, iar zona avariată va fi vopsită. Cantitatea totală de oţel înlocuit va fi de aproximativ 7.300 de tone. Lucrările vor fi gata la sfârşitul lunii mai 2014.

De asemenea, s-au făcut testări suplimentare de către CNCAN prin Institutul de Cercetări Nucleare Piteşti. Rezultatul radioactivităţii a fost negativ, susţin reprezentanţii DMHI. De menţionat faptul că trei şantiere au participat la licitaţie, Daewoo Mangalia fiind declarat câştigător. Valoarea contractului este de 22 milioane de dolari. În timpul lucrărilor echipajul navei va rămâne la bord, a declarat Andrei Mihai, ofiţerul de presă al Daewoo Mangalia. Dacă şantierul Mangalia ar fi avut pescajul necesar, ar fi efectuat şi manevrele de descărcare a deşeurilor aflate la bordul navei. Reprezentanţii DMHI au dat de înţeles că decontaminarea navei se putea face şi la Mangalia, dar şi faptul că nu a fost respinsă de nici un port. Menţionăm că 200 de angajaţi vor fi implicaţi în operaţiunile de montaj a blocurilor prefabricate. Şase magazii sunt avariate în totalitate.

Nava Flaminia a intrat în şantier pe 17 februarie. Noi avem o procedură standard de reparaţii. Operaţiunile de contractare materiale au început în momentul în care contractul a fost confirmat. Magaziile 4, 5, 6 sunt afectate complet, iar magaziile 3 şi 7 sunt afectate parţial. Principala activitate constă în înlocuirea structurii metalice afectate. Este o navă cu o avarie ceva mai mare. Am mai avut nave la reparaţii cu înlocuiri de tablă aproape similar. Am fost selectaţi nu doar pe baza numelui Daewoo, dar şi pe baza calităţii pe care am oferit-o. Partea de prefabricare a blocurilor, care vor înlocui partea avariată, este în progres, în diferite stadii. Unele blocuri sunt deja finalizate, iar altele sunt în plin proces. Suntem în faza de dislocare a structurii metalice, curăţire şi marcare zone. A existat o mare temere la nivelul autorităţilor locale, Garda de Mediu, generată de zvonuri. Însă, din câte ştiu, Garda de Mediu este aproape convinsă că nava este curată, a declarat Constantin Cornea, directorul Diviziei Controlul Producţiei din cadrul DMHI.

Activitatea muncitorilor este una periculoasă, având în vedere încărcătura care a fost la bordul navei. Activitatea este la fel de periculoasă ca la orice navă aflată în reparaţie sau construcţie. Se lucrează în aceleaşi condiţii, respectiv la înălţime, spaţii închise şi, automat, trebuie să luăm măsuri specifice de ventilaţie, iluminat. Oamenii ştiu ce trebuie să facă. Avem colegi de la Departamentul de Protecţia Muncii care coordonează activitatea şi menţin în funcţiune toate regulile. Pentru noi nu este o reparaţie specială, a explicat Cornea. Nici un angajat DMHI nu a refuzat să muncească la bordul navei Flaminia. Nu văd de ce, a spus Cornea. Tot el a menţionat că acum nu există pericol de poluare. Nava a venit decontaminată din Danermarca. Ştim cu toţii că Danemarca este o ţară destul de civilizată. Nu cred că Danemarca a permis intrarea şi descărcarea unei nave cu probleme speciale. Prin arderea rezidurilor ei au reuşit să încălzească o aşezare timp de o iarnă, a conchis Cornea.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Muncitorii DMHI se află în etapa de pregătire logistică.

Ce înseamnă acest lucru? Facem curăţenie pentru a putea lucra în condiţii absolut normale. Tratăm tancurile în vederea anulării oricărei şanse de explozii, foc. Montăm schele, montăm turnuri. La sfârşitul lunii mai vom încerca să livrăm acest proiect, a explicat Gogu Petre, şeful Departamentului Reparaţii Nave. Pregătirea logistică mai cuprinde şi etapa de demontare a cablurilor vechi. După ce vom instala blocuri noi, vom monta şi echipamente noi, cabluri. Vom da această navă în funcţiune exact ca una nouă. Astfel, sistemele noi vor putea corela cu sistemele existente, astfel încât parametrii navei să fie aceeaşi ca la fabricarea unei nave noi. Avem un contract precis. Ştim ce avem de făcut la nava aceasta. Respectăm toţi parametrii incluşi în contract, a precizat Gogu Petre.

A.V.

Puteti vedea GALERIA FOTO, in replicaonline.ro/, 19.02.2014.


piese-auto-mangalia.ro



Leave a Reply