Podul Agigea se închide din nou! Bola: “Din 23 ianuarie, autobuzele nu mai circulă”

0
711

farmec.ro
carturesti.ro%20

Lucrările de reabilitare intră în fazele finale: sunt programate noi restricţii.

Distracţia de la Podul Agigea intră în fazele finale ale reabilitării, prin revenirea la programul alternativ de închidere şi la restricţia impusă autovehiculelor destinate transportului în comun.

În cadrul unei conferinţe organizată joi la Instituţia Prefectului, prefectul Eugen Bola, alături de reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP), a anunţat data de 23 ianuarie a.c. ca zi oficială în care se reiau intens lucrările de reabilitare şi noile restricţii.

Am avut o şedinţă de lucru cu factorii responsabili, de decizie, care au ca obiect de activitate în această perioadă podul de la Agigea. În decembrie, anul trecut, am anunţat că a fost ridicată restricţia de greutate, de la 3,5 tone la 5 tone. Traficul de persoane nu a fost restricţionat, dar, din data de 23 ianuarie a.c. începe o nouă etapă a lucrărilor de punere în siguranţă a podului şi, în această situaţie, constructorul, împreună cu consultantul tehnic, cu proiectantul, ne-au anunţat că se menţine restricţia de tonaj până la 5 tone, dar începând cu 23 ianuarie nu mai circulă decât cele până în 5 tone. Autobuzele nu mai pot circula, a declarat Bola.

Restricţia care intră în vigoare de la 23 ianuarie a.c. se va menţine până pe 15 iunie a.c., dată la care începe sezonul estival, iar, în toată această perioadă, podul va fi închis în zilele de marţi, joi, sâmbătă, în intervalul orar 09:00-13:00, iar în fiecare luni noapte, între orele 23:00 – 04:00, pentru efectuarea unor lucrări topografice. Până la începutul sezonului estival se vor finaliza lucrările la hobane, iar, ulterior, pe timpul verii, se va da drumul la patru benzi de circulaţie pe pod, iar din luna septembrie sunt programate finisajele la pod.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Practic, la finalul acestui an, autorităţile anunţă finalizarea lucrărilor la Podul Agigea. În ceea ce priveşte costurile lucrărilor, Mihai Băşulescu, din partea CNADNR, a explicat că fondurile sunt asigurate de Guvernul României Banca Europeană de Investiţii: Din 15 iunie a.c., avem un sistem de hobane nou, iar garanţia este pentru aproximativ 60 de ani. Din punct de vedere al sumelor, iniţial proiectul trebuia să coste patru milioane de euro, însă acum ajunge pe undeva pe la 12 milioane de euro. Este un proiect finanţat parţial de Banca Europeană de Investiţii şi Guvernul României. La sfârşitul anului, Guvernul României va asigura toate sumele necesare pentru finalizarea lucrărilor, a declarat Băşulescu.

Marius Florian VASILE, replicaonline.ro/, Vineri, 17 ian.2014.


piese-auto-mangalia.ro

farmec.ro


Leave a Reply