Flaminia a ajuns în portul danez Aarhus şi se întoarce la Mangalia peste două luni

0
686

Deşeurile de la bordul navei vor încălzi un oraş întreg.

Nava Flaminia a ajuns vineri, 22 noiembrie, ora 11.47, în oraşul danez Aarhus, după o escală în Gibraltar, operaţiunile de descărcare a celor 25.000 de tone de deşeuri periculoase aflate la bord urmând să dureze două luni de zile.

După finalizarea acestora, nava se va întoarce în România, în şantierul Daewoo din Mangalia, unde ar trebui să ajungă la finele lunii ianuarie 2014. Firma aleasă pentru descărcarea şi distrugerea deşeurilor de pe Flaminia este aceeaşi care a neutralizat şi cele 30.000 de tone de apă contaminată folosite la stingerea incendiului care a mistuit nava, în vara lui 2012.

Astfel, autorităţile daneze au desemnat compania NORD să rezolve, odată pentru totdeauna, problema bombei toxice plutitoare Flaminia, pentru a putea fi apoi reparată la Mangalia. Şi, cum profesioniştii ştiu să valorifice orice oportunitate, imensa cantitate de deşeuri va fi folosită pentru încălzirea unui oraş întreg, după cum au anunţat reprezentanţii firmei NORD.

Potrivit informaţiilor oferite de NORD, deşeurile de pe Flaminia constau, în principal, din mărfuri generale, aflate în interiorul navei şi în containere, considerate a fi toxice întrucât au fost arse. Din 25.000 de tone, doar 350 constau în produse propriu-zis periculoase, precum lipici, îngrăşăminte şi diverşi polistireni, se arată pe site-ul companiei, nordgroup.eu. O nimica toată pentru danezii de la NORD, care arată că ei procesează peste 200.000 de tone de astfel substanţe în fiecare an.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Descărcarea şi curăţarea navei vor fi realizate în portul din Aarhus şi în parcul industrial din Odense, operaţiunile urmând a fi efectuate de compania NORD, în colaborare cu şantierul naval Fayard şi HJ Hansen.

Într-o primă fază, cei de la HJ Hansen vor scoate de pe navă deşeurile metalice, care vor fi curăţate şi apoi reciclate. Ulterior, nava va pleca din Aarhus, prin fiordul Odense, către şantierul Fayard deţinut de Lindo, la 110 kilometri distanţă. Aici, Flaminia va fi amplasată într-un doc uscat, unde vor avea loc toate celelalte proceduri de descărcare şi decontaminare, explică sursa citată.

Produsele vor fi transportate apoi cu autocamioanele la circa 34 kilometri distanţă, în Nyborg, oraşul de reşedinţă al companiei NORD şi vor fi arse în incineratoare, la temperaturi de peste 1.100 de grade, pe parcursul mai multor luni.

Un amănunt interesant este că otrăvurile de pe Flaminia vor încălzi iarna aceasta întregul Nyborg, cu o populaţie de circa 16.000 de locuitori, aceasta fiind procedura clasică a firmei suedeze, care transformă deşeurile în energie, distribuită apoi prin reţeaua de termoficare în tot oraşul.

Cristian ANTON, replicaonline.ro, 23.11.2013.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply