Podul Agigea se închide câte trei zile pe săptămână, izolând sudul judeţului Constanţa

0
404
carturesti.ro%20

Accesul spre sudul judeţul Constanţa se îngreunează şi mai mult de sâmbătă 26 octombrie când, pentru 4 ore, este programată prima închidere totală a traficului pe podul şubrezit de la Agigea de peste Canalul Dunăre Marea Neagră.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a anunţat astăzi la Constanţa că cel mai devreme până în 23 decembrie închiderile de trafic de 4 ore vor alterna la 2-3 zile, cu închideri de 2 ore.

Decizia a fost luată într-o şedinţă de lucru la care au participat prefectul judeţului Constanţa Eugen Bola, reprezentaţi ai CNADNR şi primarii din sudul litoralului. Agenţii economici nu au fost convocaţi.

“Traficul se închide 4 ore pe zi, de la 9,00 la 13,00,  pentru coborârea fasciculelor vechi din hobane ( cablurile de susţinere a podului), apoi după un interval de 2-3 zile vor fi închideri de 2 ore, de la 9,00 la 11,00, pentru ridicarea fascilculelor noi” a explicat Vlad Chiotan, responsabilul cu urmărirea specială a podului Agigea.

Depinde însă de vreme, dacă va fi nefavorabilă  lucrările se pot extinde şi până în ianuarie, februarie 2014. După înlocuirea fasciculelor din “hobanele critice”, aflate sub pilonul principal al podului de la Agigea, CNADNR va putea mări astfel pragul de restricţie de la 3,5 tone cât este acum, la 5 tone, aşa cum ar fi cerut autorităţile locale. Calendarul opririlor de trafic, de câte trei zile pe săptămână, va fi transmis, miercuri, autorităţilor locale.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Prefectul Eugen Bola a explicat la rândul lui că “din 23 octombrie şi până în 26 octombrie, în întervalul orar 23,00-4,45, podul Agigea va fi închis şi deschis câte 15 minute, pentru efectuarea testărilor”.

Constructorul podului Agigea primeşte bani suplimentari de la stat, în timp ce agenţii economici suferă pierderi de zeci de milioane de euro

Valoarea proiectului „Reabilitare pod peste Dunăre la Agigea, DN39, km 8+988” este conform CNADNR de de 12.673.280 euro (fără TVA) iar lucrările, care ar fi trebuit să fie finalizate în 2012 şi apoi 2013, au fost amânate mai nou, până în iulie 2015. Reprezenatntul CNADNR Septimiu Buzaşu a confirmat pentru EVZ că noile măsuri de închidere a podului Agigea, înseamnă costuri suplimentare iar constructorul ( compania Bielfinger) va fi plătit din bugetul de stat.

“Noi comunicăm cu BERD-ul care este finanţator şi avem acceptul lui pentru aceste lucrări suplimenatre, împrumutator este statul roman şi banii vin prin Ministerul de Finanţe în bugetul CNADNR. Deci e ca orice alt contract care este finanţat prin acest împrumut dar modalitatea de decontare este prin bugetul de stat, respective bugetul CNADNR” a explicat Septimiu Buzaşu.

Nici CNADNR şi nici prefectul de Constanţa nu au ştiut să explice cum vor fi despăgubiţi marii agenţi economici din portul Constanţa Sud Agigea şi Mangalia care prin închiderea podului şi devierea traficului cu 100 kilometri, anunţă pierderi de cel puţin 10 milioane euro pe lună.

Prefectul Eugen Bola nu a putut da informaţii nici despre gabara (bacul) care ar fi trebuit să ajungă de două săptămâni de la Galaţi la Agigea pentru a înlesni tranzitarea Canalului pentru tirurile de marfă.

Citiţi mai mult: Podul Agigea se închide câte trei zile pe săptămână izolând sudul judeţului Constanţa – Din ţară > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/podul-agigea-se-inchide-cate-trei-zile-pe-saptamana-izoland-sudul-judetului-constanta-1063223.html#ixzz2ifiVpPrx
EVZ.ro


piese-auto-mangalia.ro



Leave a Reply