Podul de la Agigea SE ÎNCHIDE – iată de când!

0
725

farmec.ro
carturesti.ro%20
Lucrările de reparaţie ar putea fi mai costisitoare decât se estima iniţial!

Podul de la Agigea SE ÎNCHIDE - iată de când!

O companie de proiectare, un constructor, o prefectură, un Consiliu Judeţean şi o serie de primării au căzut de acord în privinţa podului de la Agigea: va fi închis alternativ. Bune şi rele la şedinţa de luni de la Instituţia Prefectului.

Potrivit hotărârilor, Podul Agigea va fi închis în perioada 23 – 26 octombrie, din sfert în sfert de oră. Măsura stabilită de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) este valabilă în perioada 23 – 26 octombrie.

Potrivit CNADNR, proiectantul S.C. Iptana S.A. va demara testele de determinare a eforturilor în hobanele provizorii, pentru a se putea aprecia rezerva de capacitate a elementelor structurii.

Astfel, în perioada 23-26.10.2013, în intervalul orar 23.00 – 04.45, se va închide temporar traficul pe pod, din 15 în 15 minute, aspect confirmat şi de prefectul Eugen Bola.

În timp ce CNADNR ţine acum în braţe intervalul 23 – 26 octombrie, Bola a declarat pentru Replica: Nu există această idee a închiderii totale a traficului pe pod. Această măsură temporară de închidere a traficului din 15 în 15 minute va dura trei, patru nopţi.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

După 26 octombrie, calvarul conducătorilor auto se agravează: va urma o altă etapă de închidere a traficului, în mai multe intervale orare, timp de trei zile pe săptămână, dintre care una în week-end. Potrivit lui Bola, traficul va fi închis, începând cu 26 octombrie, în următoarele intervale: 09:00 – 13:00 şi 21:00 – 23:00.

Premiul cel mare, accesul autovehiculelor cu masa de până la 5 tone

Vlad Ilie Chiotan, unul dintre administratorii societăţii Viaponte Rom (care monitorizează situaţia podului), a declarat în cadrul întâlnirii de la prefectură: Prin aceste iniţiative, dorim să ne pliem pe solicitarea autorităţilor locale, de a aproba accesul unor autovehicule mai mari. Să trecem de la 3,5 tone la 5 tone. De aceea va avea loc şi această închidere de câte patru ore.

Mai exact, constructorul intenţionează să schimbe fasciculele vechi ale hobanelor cu altele noi. Potrivit lui Chiotan, este vorba de opt astfel de materiale, al căror amplasament necesită interzicerea completă a traficului, pe perioada operaţiunii.

Bola susţine că măsura este nu doar necesară, ci şi urgentă, întrucât ar facilita mai repede accesul autovehiculelor cu greutatea de până la cinci tone: Aceste fascicule sau toroane, cum se numesc ele tehnic, vor fi înlocuite cu unele noi. Cele noi vor servi la întărirea hobanelor. Prin urmare, măsura de a opri traficul în intervalele orare menţionate va dura până în perioada ianuarie sau februarie, când sperăm să permitem accesul autovehiculelor cu greutatea de până la cinci tone şi numai dacă se vor efectua aceste reparaţii, a declarat Bola.

Preşedintele companiei de proiectare şi consultanţă, Iptana, Cornel Marţincu, speră ca lucrările să se încheie până la sfârşitul anului.

În cadrul conferinţei de la Prefectură, el a declarat: Sperăm ca aceste lucrări să se încheie până pe 23 decembrie. De ce spun sperăm? Pentru că lucrările sunt condiţionate de aspectele meteo. Lucrările sunt de maxim risc, se lucrează doar ziua.

În privinţa reacţiilor primarilor din judeţ, Bola susţine că măsura nu a fost criticată, ba chiar s-au declarat receptivi: Primarii au înţeles că este absolut necesară o intervenţie asupra hobanelor, pentru a întări acest pod. Nu a existat nici un fel de obiecţiune din partea primarilor, cu atât mai mult cu cât premiul cel mare: din ianuarie putem să circulăm şi cu 5 tone. După ce se va interveni în maniera în care v-a fost prezentată, se va ridica această măsură, a declarat Bola la închiderea conferinţei.

Podul Agigea a fost inclus în proiectul Reabilitarea a 10 Poduri Strategice în Zona Dobrogea, Lot 3 Reabilitare pod pe DN 39, km 8+988 la Agigea – Acord de Împrumut nr. 33.391, încheiat între Guvernul României şi BERD. Constructorul lucrării este societatea Bilfinger Baugesellschaft m.b. H, iar proiectantul şi consultantul lucrării este Louis Berger Group Inc.

Valoarea estimată a contractului este de 12.673.280 euro (fără TVA), valoarea certificată a lucrărilor la data de 24.09.2013 (conform ultimului certificat de plată) este de 3.588.742,65 EURO (fără TVA).

În privinţa costurilor întregului proiect, directorul CNADNR, Narcis Ştefan Neaga, susţine că bugetul iniţial ar putea fi depăşit. În cadrul conferinţei de la Prefectură, el a declarat: Sunt lucrări suplimentare. Să vedem toate lucrurile care se vor efectua pe parcurs. Pe măsură ce se lucrează la pod, vom vedea exact. Un buget estimat este cel pe care îl ştie toată lumea. Astăzi am discutat cu constructorul despre lucrările de deszăpezire, de eventualele refugii ale conducătorilor auto, sunt chestiuni noi. După cum ştiţi, modalitatea de plată este prin bugetul de stat, prin Ministerul de Finanţe, ca orice alt contract.

Marius Florian VASILE, replicaonline.ro, marti, 22 oct.201]3.


piese-auto-mangalia.ro

farmec.ro


Leave a Reply