HAOS pe PODUL DE LA AGIGEA! Navetiştii şi copiii TREC PODUL PE JOS, printre utilaje şi muncitori

0
592

În zona podului de la Agigea este un adevărat haos. Circulaţia este îngreunată de restricţia de a se merge pe o singură bandă, coloanele de maşini se întind pe sute de metri, la fiecare intrare pe pod se află cel puţin un poliţist şi un jandarm, iar de-a lungul şoselei sunt autocare, camioane, maşini de mare tonaj care fie sunt trase pe dreapta, fie aşteaptă călătorii care trec podul pe jos.

Sute de oameni sunt nevoiţi, zilnic, să coboare dintr-un microbuz la piciorul podului, să o ia la pas pe pod, în bătaia vântului, strecurându-se printre utilaje şi muncitori, pentru a se urca, după pod, în alt microbuz ce-i aşteaptă să-i ducă la Constanţa sau, invers, la Mangalia.

Sunt navetiştii, care suferă cel mai tare din cauza restricţiilor impuse de autorităţi pentru reparaţiile podului. Alte sute de călători se înghesuie în fiecare dimineaţă şi în fiecare seară, în câte un microbuz care se încadrează sub tonajul restricţionat, şi traversează podul claie peste grămadă, după care coboară şi se urcă în alt autocar.

Oamenilor nu le convine. Unii înţeleg situaţia, alţii spun că nu este normal ce se întâmplă. Oricum ar fi nu este nici confortabil şi nici sigur ca într-un microbuz de 11 – 12 locuri să fie înghesuiţi cel puţin 20 de oameni. Deşi Consiliul Judeţean a votat o hotărâre prin care dădea liber circulaţiei pe pod mijloacelor de transport călători care depăşesc 3,5 tone, aceasta nu poate fi, deocamdată, pusă în aplicare.

În cursul zilei de marţi, 8 octombrie, în Monitorul Oficial a fost publicat ordinul privind restricţiile de circulaţie şi de tonaj impuse încă de la 1 octombrie 2013. Acestea sunt valabile până anul viitor, pe data de 30 mai, şi în tot acest timp sunt închise benzile marginale ale şoselei de pe pod, este instituită restricţie de tonaj pentru autovehiculele cu masa totală maximum autorizată peste 3,5 tone şi viteza de deplasare este limitată la cel mult 50 de km pe oră.

 „Copiii trec în continuare podul pe jos!“

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Cei mai revoltaţi sunt părinţii copiilor care merg la şcoală şi de două ori pe zi trec podul pe jos. Unii au ţinut să se plângă chiar în momentul vizitei noastre pe pod, rugându-ne să transmitem autorităţilor că ar trebui să se urgenteze atât procedurile, cât şi lucrările. „Să sperăm că-şi vor da acordul cât mai rapid – copiii trec în continuare podul pe jos şi sunt probleme ziua cu întârzierile la orele de şcoală şi seara, pe întuneric, la întoarcerea pe pod”, ne-a scris un părinte pe adresa redacţiei.

Au început lucrările de peste 12 milioane de euro

Între timp, lucrările de reparaţii au fost demarate. Au fost aduse utilaje, o macara a fost deja montată pe o latură a podului şi câţiva muncitori par să aibă tot timpul ceva de făcut. Deocamdată, a fost spart betonul în care sunt ancorate hobanele.

Lucrările de reparaţii sunt incluse în programul de „Reabilitare pod pe DN 39 Agigea – Constanţa”, al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A. Constructorul lucrării este societatea Bilfinger Baugesellschaft m.b. H, iar proiectatul şi consultantul lucrării este Louis Berger Group Inc.

Valoarea estimată a contractului este de 12.673.280 de euro (fără TVA), valoarea certificată a lucrărilor la data de 24 septembrie 2013 (conform ultimului certificat de plată) este de 3.588.742,65 euro. Potrivit reprezentanţilor CNADNR S.A., valoarea lucrărilor menţionate este o valoare estimată, întrucât ordinele de variaţie prin care se va definitiva această valoare sunt în lucru la această dată.

Valoarea lucrărilor va putea fi considerată finală numai după întocmirea ordinelor de variaţie şi negocierea preţului cu constructorul, dar şi după actualizarea preţurilor conform contractului.

Andreea PERHAIŢĂ, cugetliber.ro, Joi, 10 oct.2013.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply