Primii paşi spre regionalizare

0
741

farmec.ro
carturesti.ro%20
Cum justifică Guvernul existenţa Direcţiei Antifraudă la Constanţa şi a Direcţiei Financiare la Galaţi.

Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, cele opt sedii ale direcţiilor financiare regionale, precum şi sediile regionale a Direcţiei Antifraudă a ANAF, a anunţat premierul Victor Ponta, care a arătat că sediile regionale ANAF au fost stabilite în funcţie de cel mai mare număr de contribuabili.

“Toate cele opt sedii ale direcţiilor finanţelor publice regionale şi antifraudă au fost aprobate. Principiul a fost acela ca administraţia fiscală regională să fie în cel mai mare oraş, care are cel mai mare număr de contribuabili”, a spus Ponta. El a arătat că sedii ale administraţiei financiare regionale vor fi înfiinţate la Cluj, Braşov, Timişoara, Craiova, Iaşi, Ploieşti şi Bucureşti.

Un alt astfel de sediu va fi înfiinţat la Galaţi, a completat ulterior Guvernul printr-un comunicat.

“Stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei Guvernului. Propunerile au fost în favoarea municipiilor cu pondere economică semnificativă şi în care nivelul realizat al veniturilor bugetare şi numărul de contribuabili sunt ridicate, cu luarea în considerare şi a criteriului geografic”, se arată în comunicat. Ponta a mai afirmat că direcţiile antifraudă au fost stabilite pentru acele oraşe care au activităţi specifice frontierelor, precum Constanţa, Suceava sau Oradea.

Alte astfel de sedii vor fi deschise la Alexandria, Târgu-Jiu, Deva, Sibiu şi Bucureşti, a completat Guvernul, prezicând că sediile structurilor regionale antifraudă au fost stabilite în localităţi din zone care prezintă riscuri ridicate de evaziune fiscală sau în zone limitrofe frontierelor.

“În ceea ce priveşte realocarea resurselor umane, modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului între diversele structuri de administrare fiscală şi vamală, în favoarea domeniilor deficitare (control, tehnologia informaţiei, juridic, birourile vamale de frontieră externă în UE), precum şi introducerea componentei antifraudă. Aceasta din urmă va beneficia, prin realocarea posturilor, de resurse umane suficiente şi foarte atent selectate pe criterii de profesionalism şi integritate, în aşa fel încât să înregistreze rezultate bune în prevenirea şi combaterea evaziunii şi a fraudei fiscale şi vamale, cu consecinţe asupra suplimentării veniturilor colectate la bugetul de stat.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Din punct de vedere organizatoric, este important de menţionat faptul că structura de administrare fiscală existentă la nivel judeţean nu se modifică substanţial, întrucât administraţia finanţelor publice aflată în municipiul reşedinţă de judeţ va prelua o mare parte din atribuţiile vechii direcţii generale a finanţelor publice judeţene. Mai mult, deplasarea competenţelor către nivelul regional nu este însoţită de delocalizarea în totalitate a personalului”, se susţine în comunicat.

Guvernul mai arată că întreg procesul de reorganizare a ANAF va fi derulat în limita numărului de posturi ocupate în prezent.

Ziuaconstanta.ro, Joi, 25.07.2013.


piese-auto-mangalia.ro

farmec.ro


Leave a Reply