ORA DE IARNĂ | Se dau ceasurile înapoi | Cum trecem ușor peste schimbarea orei

0
241

În fiecare an, în ultima duminică a lunii octombrie – anul acesta pe 31 octombrie, se trece la ora legală, considerată și ora standard în Europa și denumită popular ora de iarnă. Ora 04:00 devine ora 03:00.

Deși trecerea la ora standard este mai ușoară decât cea la ora de vară, corpul are nevoie de câteva zile până la o săptămână întreagă pentru a se obișnui. Cu câteva trucuri putem însă să trecem mai ușor peste această perioadă.

Trecerea la ora standard este mai ușoară
Pentru mulți oameni, schimbarea orei aduce cu sine și efecte fizice și psihice, precum oboseală, o stare generală mai proastă și probleme de concentrare, întrucât ritmul biologic este dereglat. Schimbarea la ora de iarnă este mai ușoară, întrucât primim o oră în plus, însă ceasul biologic se obișnuiește cu noua oră abia în câteva zile. Ora de iarnă este mai potrivită pentru ritmul nostru biologic, întrucât dimineața se face lumină mai devreme, ceea ce ne ajută să ne trezim, iar seara se face întuneric mai devreme, ajutându-ne să dormim, potrivit meteorologilor de la Meteo & Radar.

Sfaturi pentru o schimbare mai ușoară la ora de iarnă
Pentru toți cei cărora, cu sau fără ora de iarnă, le este greu să se trezească dimineața, există câteva trucuri ajutătoare.

1. Este recomandat, de exemplu, să setezi alarma de dimineață, astfel încât după ce sună să mai poți rămâne câteva momente întins în pat. Ochii trebuie să fie deschiși, pentru ca corpul să intre în starea trează. Apoi este recomandat să caști și să te întinzi, pentru a porni circulația.

2. Lumina este și ea de mare ajutor la trezire, mai ales în această perioadă mai întunecată a anului: Tragem la o parte draperiile, ridicăm jaluzelele și pornim lămpile, iar lumina, fie ea și artificială, va cădea pe piele și opri formarea melatoninei, hormonul somnului. Lumina artificială albastră ajută mai mult decât cea galbenă. În timp zilei, mergeți la plimbare cât încă este lumină afară.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

3. Dacă aveți copii mici, încercați să îi pregătiți din timp pentru schimbarea orei, mergând, de exemplu, cu un sfert de oră mai târziu la culcare, atât seara cât și la prânz. Același sfat este valabil și pentru mesele copiilor.

4. Aerul proaspăt ajută la oxigenare, activează corpul și înlătură oboseala. Chiar dacă vă simțiți obosiți, evitați după amiaza cafeaua, cola și alcoolul, pentru a putea adormi seara ușor.

5. Și mâncarea vă poate ajuta să treceți mai ușor peste această perioadă: Evitați, mai ales seara, mâncarea grea și grasă, pentru a ajuta corpul să adoarmă mai ușor.

6. În cele din urmă, dar extrem de important: Faceți sport! Aici experții recomandă mișcarea după amiaza sau seara devreme, având același scop: să dormiți mai bine!

Vremea este, de asemenea, extrem de importantă pentru starea noastră psihică. Aflați în aplicația meteoradar.ro când este vremea potrivită să ieșiți afară la plimbare sau să faceți sport în aer liber. Harta meteo radar interactivă vă ajută să vă planificați ieșirile astfel încât să nu vă surprinde ploile. (sursa: meteoradar.ro).



piese-auto-mangalia.ro



Leave a Reply