Târgul ţărănesc de pe Facebook. „Ţăranii dobrogeni“, piaţa virtuală cu produse naturale, direct de la producători

0
2032

taranii dobrogeni - piata virtuala de pe Facebook

O comunitate virtuală în care se oferă, se caută şi se cumpără produse direct de la producători a fost înfiinţată pe Facebook de o tânără din Constanţa, mamă a doi copii mici. Ioana Moroşanu vrea să-şi crească pruncii sănătos, nu cu hrană de la hipermarket.

„Ştiu că sunt mulţi fermieri şi ţărani care au gospodării frumoase si productive. Vrem să consumăm produsele din ţara noastră bogată“, spune Ioana, fondatoarea grupului „Ţăranii dobrogeni“.

A răsărit primăvara

„Ţăranii dobrogeni“ a apărut la 8 aprilie, după ce Ioana a decis să facă mai mult decât să discute cu prietenele ei „ce bine ar fi“ dacă ar exista un astfel de grup. Astfel că tânăra întreprinzătoare a luat iniţiativa şi a creat singură acest grup. Vestea a mers din om în om şi la o lună de existenţă, „Ţăranii dobrogeni“ numără aproape 14.000 membri. Succesul a luat-o până şi pe Ioana prin surprindere.

„Oamenii intră acolo şi postează detalii, poze, adrese şi date de contact pentru tot felul de alimente – fructe, legume, lactate, ouă, carne, prăjituri de casă sau chiar articole de îngrijire corporală artizanale. Eu nu mai folosesc alt fel de produse decât de pe grup. Sunt toate naturale, făcute de producători locali. Ei trebuie susţinuţi de noi toţi. De ce să cumpăr de la supermarket mâncare injectată şi făcută doar să arate bine? Prefer gustul adevărat al fructului cules din pom de mâna gospodarului“, spune Ioana.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Ioana, orăşeanca

ioana

Ioana Moroşanu are 29 ani şi este orăşeancă născută-crescută la Constanţa. Are bunici şi rude la Murfatlar, dar nu a trăit la ţară. Totuşi are, ca mai tot românul, dorul vieţii tihnite duse într-o gospodărie cu multă verdeaţă, în care copiii să se joace fericiţi. Tânăra este economistă şi se ocupă împreună cu soţul ei de mica afacere de familie: un magazin de piese auto şi o vulcanizare de pe Bulevardul I.C. Brătianu. Lângă magazinul ei este un supermarket, de unde Ioana (foto) cumpără doar strictul necesar. În rest, are grijă ca familia ei să consume doar alimente netratate chimic. Datorită furnizorilor de pe grupul creat de ea, pe masa Moroşenilor ajung contracost pui de Cumpăna, lactate de la Amzacea, ouă de la Valu lui Traian, ulei de floarea-soarelui şi făină integrală de grău de la Topraisar.

„O prietenă mi-a povestit de bunicul ei din Băneasa, care avea în cămară ulei de floarea-soarelui presat la rece, făcut de el. Ea m-a rugat să anunţ pe grup că bunicul vinde uleiul care îi prisosea. A avut atâtea comenzi de şi-a vândut tot stocul în timp-record. Acum abia aşteptăm să facă din nou, la toamnă, uleiul avea un gust nemaipomenit, era aromat şi dens. Nu era subţire ca apa, nu era rânced, cum sunt deseori cele din comerţ“, arată Ioana.

Cuvântul nu are preţ

Citeste mai mult: adev.ro/o7pkim


Follow us: @MangaliaNews, on Twitter and MangaliaNews PunctRo, to Facebook





piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply