Preşedintele ANAT: Mamaia stagnează, cresc staţiunile din sudul litoralului, chiar dacă „reuşim doar să cârpim”

0
849
Tarife mai mici cu 25% faţă de staţiunea-vedetă.

anat_sudul_litoralului

Numărul turiștilor a crescut în sudul litoralului, dar a stagnat în stațiunea Mamaia. Este declarația făcută de președintele ANAT, Aurelian Marin, în cadrul unei conferințe de presă organizată la Mangalia. Aurelian Marin spune că cea mai luxoasă stațiune de pe litoralul românesc este o zonă de relativă stagnare, în timp ce, în ultimii trei, patru ani au crescut consistent vânzările pentru celelalte destinații, precum Eforie, Mangalia, Saturn, Vama Veche sau Neptun.

Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) a lansat anul trecut ideea de brand “Litoralul Verde”, o marcă prin care agenţiile ANAT doresc să susţină stațiunile Eforie Nord, Eforie Sud, Techirghiol, Costinești, Olimp, Neptun, Cap Aurora, Jupiter, Venus, Saturn, Mangalia, Vama Veche. “Litoralul Verde“ s-a născut din dorința agențiilor de turism de a susține aceste stațiuni de pe litoralul românesc al Mării Negre. Stațiunile să aibă cât mai multe parcuri, verdeață, zone de promenadă, locuri de joacă pentru copii, plaje liniştite, confort pentru turişti, agrement de calitate, într-un cuvânt, un ambient de staţiuni turistice sustenabile. Ei bine, se pare că proiectul este un real succes, după cum susține șeful ANAT, Aurelian Marin.

Numărul turiștilor a crescut semnificativ, în timp ce stațiunea Mamaia a stagnat, din punct de vedere al vânzărilor. „În ultimii ani a existat o creștere consistentă de vânzări. Este o creștere mare de vânzări în sudul litoralului, sperăm să fie cu 8 % mai mare, față de anul trecut. Stațiunea Mamaia este o zonă de relativă stagnare. S-a pus problema că sunt mai puțini turiști care vin aici“, a spus Aurelian Marin. Care sunt motivele care au condus la un număr mai mare de turiști? „Investițiile consistente din partea hotelierilor, tarife mai mici cu 25 % față de stațiunea Mamaia, zone de distracție, precum Aqua Park-ul din Eforie, Aventura Parc din Neptun, dar și foarte multe evenimente. Avem o piață de turism maturizată“, a mai precizat Marin.

Cu toate acestea, mai sunt multe de făcut în aceste stațiuni, spun reprezentanții administrației locale Mangalia. Sunt probleme care necesită imediată rezolvare, însă este nevoie și de bani. „De exemplu, iluminatul public. În 50 de ani nu s-a investit niciodată, exceptând stațiunea Neptun, unde s-a mai reușit o părticică. Reușim doar să improvizăm, să cârpim. Avem nevoie de 8 milioane de euro pentru iluminatul public. Am depus proiectul pentru atragerea fondurilor europene, sperăm ca în 2016 să primim bani. O altă problemă, trama stradală. Cârpim, plombăm. Avem nevoie de aproximativ 20 milioane euro pentru cele șase stațiuni. S-a depus și aici proiect, sperăm ca tot în 2016 vom obține bani“, a precizat Romulus Dumitrana, din cadrul Primăriei Mangalia. Acesta a mai precizat că administrația locală își dorește să realizeze investiții în stațiunile din sud, de milioane de euro. Investiții care vor atrage, pe viitor, și mai mulți turiști. „Ne dorim să realizăm 9 kilometri de promenadă între stațiuni. Deranjăm acum, că-i sezon estival, dar încercăm să grăbim lucrurile. Avem proiecte culturale, avem proiecte în derulare de 22 milioane de euro, din fonduri europene“, a mai spus Romulus Dumitrana. În concluzie, turiștii care vor ajunge în acest sezon estival în susul litoralului vor găsi condiții mai bune și mai multe oportunități de distracție.

„Turiștii vor găsi o stațiune verde, structuri hoteliere de la 2 la 5 stele, o destinație de distracție, o zonă culturală, Herghelia Mangalia, zonă de promenadă în portul turistic, sporturi nautice. Vor găsi o atmosferă de vacanță combinată cu sport și relaxare“, a spus, la rândul său, Dumitru Filip, directorul departamentului de turism din cadrul Primăriei Mangalia.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Mirela Sorina PASCAL, replicaonline.ro, 27.06.2015.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply