Noul pod de la Agigea nu e gata, da-i mai scump!

0
713

pod-nou-agigea

În vara lui 2010 demarau lucrările la noul pod rutier peste Canalul Dunăre – Marea Neagră, investiţie realizată cu fonduri europene care, cel puţin într-o primă fază, trebuia să se finalizeze în 2011. Termenele au fost depăşite rând pe rând, ultimul, dat de către constructor ca sigur, fiind 31 octombrie 2014. Între timp, Administraţia Portului, beneficiarul lucrării, suplimentează costurile, cel puţin pentru contractul de asistenţă tehnică.

Potrivit portalului de achiziţii publice, C.N. Administraţia Porturilor Maritime Constanţa S.A. a atribuit, ieri, un contract în valoare de 400.000 de lei, ce are ca obiect „Servicii suplimentare/adiţionale pentru asistenţa tehnică şi supervizarea lucrărilor aferente Obiectului 1 – Pod rutier la km 0+540 al CDMN şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa – prestate în baza contractului de servicii nr. 11.912/27.05.2010“. Beneficiarul acestui contract este S.C. Luca Way S.R.L. care, în 2010, a câştigat licitaţia pentru asistenţa tehnică a investiţiei, pentru suma de 3.493.527,6 lei. Suma pentru care firma bucureşteană şi-a atribuit licitaţia s-a dovedit, însă, insuficientă, aşa că, după binecunoscutul model al negocierilor fără anunţ de participare, justificat de faptul că serviciile sunt, de fapt, o repetare a lucărilor existente şi solicitate în conformitate cu condiţiile stricte conforme cu cele stabilite în directivă, contractul s-a suplimentat.

85%, bani europeni

Valoarea totală a lucrărilor de realizare la podul rutier peste canal este de 191.797.112 lei, 85% din sumă fiind asigurată din fonduri structurale, iar 5% de la bugetul de stat. Noul pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră are o structură de tip hobanat şi va fi cel mai mare pod de acest gen din România. Va avea o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 de metri, iar lăţimea podului va fi de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe patru benzi.

Ultima componentă a podului a fost montată încă din luna august, însă mai este de lucru la breteaua care îl leagă atât de autostradă, cât şi de partea de sud a Portului Constanţa.

Încă 10 milioane de euro..

Continuarea, în observator.ro, 01 oct.2014.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply