Părinţii se revoltă public împotriva schimbărilor din învăţământ

0
732

Părinţii se revoltă public împotriva schimbărilor din învăţământ!

parintirevoltati

Dacă până anul trecut, micuţii de clasa a II-a învăţau să socotească cu numere între 1 şi 100, începând cu anul şcolar viitor, Ministerul Educaţiei a decis să fie învăţaţi să lucreze cu numere până la 1.000, dar să li se predea şi noţiuni de fizică, biologie şi geografie, care în anii anteriori se învăţau la clase mult mai mari.

Într-un recent articol în „Cuget Liber” semnalam opiniile dascălilor constănţeni, care insistau pe faptul că cel mai important va fi aportul învăţătoarelor în acumularea acestui gen de cunoştinţe forţat evoluate. Ieri, însă, a fost lansată o petiţie publică la adresa http://petitie.portalinvatamant.ro/#semnezunde peste 5.000 de părinţi deja şi-au exprimat opţiunea vizavi de suprasolicitarea copiilor lor şi teama că astfel de decizii nu fac decât să mărească repulsia faţă de şcoală.

Despre pericolele care îi pândesc pe copiii suprasolicitaţi ne-a vorbit şi psihologul principal Cristina Dincu, specializată în cazuri de anxietate şi depresie la copii.

„În principiu, copilul are capacitatea de a acumula informaţie şi de a se adapta la cerinţele care i se impun, ca dovadă generaţiile din ce în ce mai inteligente de copii. Din păcate, cred că se exagerează cu forţarea unor limite şi nu se face diferenţa dintre cantitate şi calitate.

Copiilor ar trebui să li se transmită noţiuni care să le dezvolte cu adevărat gândirea logică şi creativitatea. Părinţii devin din ce în ce mai exasperaţi şi îşi trimit micuţii la diverse cursuri încă de la 2-3 ani. Nu degeaba copiii au probleme de depresie, iar atacurile cerebrale sunt din ce în ce mai dese la vârste tinere din cauza suprasolicitării nervoase. Facem din ce în ce mai multe lucruri impuse, iar depresia devine boala cea mai larg răspândită”, mai semnalează psiholog Dincă.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Ce cred părinţii

„Este o decizie total absurdă! Nu este firesc să faci fracţii în clasa a II-a, cum nu e firesc să faci integrale în a IX-a. Sistemul de învăţământ românesc şi-a dovedit în ultimii ani ineficacitatea, iar jocul de-a experimentele nu poate aduce decât rău copiilor. Mă tot întreb, de ce nu copiem modelele sistemelor de învăţământ străine, de exemplu cel finlandez, care s-a dovedit extrem de eficient? De ce să tot folosim copiii pe post de cobai? O fi şi asta o altă lovitură dată învăţământului românesc? Forţând copilul să asimileze lucruri complexe şi grele în primii ani, ajunge în situaţia ca prin a V-a, a VI-a deja să se simtă depăşit de situaţie şi abandonează lupta. Şi din păcate sunt sute de copii în ţara asta în această situaţie. Prevăd că vom avea generaţii cu dereglări psihice tot mai mari din cauza suprasolicitării!”, semnalează un părinte îngrijorat.

Şi, cu toate acestea, Ministerul Educaţiei nu ţine cont de doleanţele părinţilor şi vrea morţiş să-şi marcheze mandatul cu decizii fabuloase.

Simona ANGHEL, cugetliber.ro, Miercuri, 20 august 2014.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply